Klacht BEN: Niet reageren op klacht, onnodig kosten buiten bundel, verkeerde adviezen klantenservice

Daniël Daniël

Op 30-11-15 liep mijn 2-jarig abonnement Ben vaak 500min/sms af. Voor deze tijd heb ik verschillende malen contact opgenomen met de klantenservice van Ben om mijn abonnement te veranderen naar een Ben onbeperkt min/sms zonder databundel, aangezien ik geen internet gebruik. Telkens kreeg ik een ander antwoord van de klantenservice. Het laatste antwoord was dat Ben onbeperkt min/sms zonder data niet mogelijk was.
Op 27-11-15 verander ik mijn bundel naar Ben onbeperkt min/sms via mijn internetpagina. Het was dus wel mogelijk. Ook zie ik dat ik dit al langere tijd kon doen voor €0,01 meer per maand. Kosten buiten mijn bundel a €115,49 hadden voorkomen kunnen worden door de betaling van €0,01/mnd meer als Ben mij hierop gewezen zou hebben. Wie zou deze verandering niet doorvoeren? Ik stuur Ben een klacht over bovenstaande. Deze is ontvangen op 2-12-15. Ik wacht nog steeds op antwoord.

Het probleem van het afsluiten van een Ben onbeperkt min/sms zonder databundel is opgelost via internet. Dit is door mijn eigen toedoen en niet door enig initiatief van Ben.
Wat betreft de onnodig gemaakte kosten a €115,49 buiten mijn bundel Ben vaak over augustus 2015 en september 2015 wil ik u verzoeken mij deze terug te storten. In mijn ogen heeft u geen goed advies of dienstverlening verleend door mij niet te wijzen op het feit dat ik voor €0,01/mnd meer deze kosten niet had hoeven maken. Wie zou dit nu niet doen? Ik kan mij geen enkele reden bedenken om mij dit niet te adviseren of automatisch van kracht te laten zijn.

BEN
    Beste Daniel,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Ben
    Daniël Daniël
    Naar aanleiding van uw mail moet ik vaststellen dat u zich niet goed in de situatie heeft verdiept, waardoor ik mij als klant wederom niet serieus genomen voel.
    Ik heb namelijk nooit een databundel gehad zoals u wel in uw mail schrijft. U schrijft ook: , Tijdens een 24 maanden contract is het ten alle tijden mogelijk om je bundels omhoog te wijzigen. Het is echter niet mogelijk om je bundels omlaag te wijzigen of te verwijderen.' Graag antwoord kijkend naar de echte situatie.

BEN
    Beste Daniel,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Ben
    Daniël Daniël
    Allereerst geeft Ben geen enkele verontschuldiging voor het verkeerd gegeven advies of het aanvankelijk niet reageren op mijn klacht. Voor niet meer dan €0,05 had ik mij kosten van meer dan €100,- kunnen besparen. Er is geen reden te bedenken waarom ik dat niet gedaan zou hebben als ik het wist. Ben verschuilt zich achter juridische termen, zonder hun klanten goed te helpen. In elke andere branche zou Ben geen klant overhouden. Ik kan het niemand aanraden klant te worden. Slecht!

Daniël Daniël

Ook een klacht indienen over BEN?