Klacht BEN: Onbedoeld betaald internetgebruik

janine

Onderstaand abonnement heb ik bij BEN. Sinds een paar dagen heb ik een smartphone, de Samsung Galaxy s3 mini. Bij het installeren heb ik er extra goed op gelet om het betaalde internet te blokkeren. De handleiding van Samsung op internet is heel onduidelijk maar uiteindelijk was ik zover dat het G3 symbool verdween zodat ik er vanuit ging dat ik alleen wifi gebruikte.Tot mijn grote schrik kreeg ik vandaag een bericht van Ben dat ik internetkosten heb gemaakt, en daarbij een reclameboodschap voor een internetabonnement. In mijn Ben gegevens zag ik dat ik reeds voor 113 euro kosten heb gemaakt op internet met mijn nieuwe telefoon! Ik heb het toestel nu alleen nog maar in huis gebruikt met, dacht ik, onze eigen draadloze verbinding. Inmiddels heb ik via Ben iets aangepast in mijn toestel maar ik ben nog steeds niet overtuigd. Ik wil dat Ben de gemaakte kosten terugbetaald en dat Ben betaalt internet bij mij voorkomt. Ik heb bij Ben een abonnement zonder internetbundel!

Ik wil dat Ben de gemaakte kosten terugbetaalt en betaalt internet voorkomt.

BEN
    Helaas heb ik u telefonisch niet kunnen bereiken. Ik heb per e-mail op uw klacht gereageerd.
    Ben klachtenservice
    Mevr. D. Groeneveld
    janine
    Met het waterdichte feit dat ik geen internetabonnement bij Ben heb meen ik dat Ben geen recht heeft om internetkosten in rekening te brengen. De niet waterdichte verhalen over al dan niet geblokkeerd zijn, zijn het lek in het systeem van Ben. Ik wil daar als klant niet de dupe van zijn. Desondanks heb ik wederom mijn uiterste best gedaan om met mijn nieuwe toestel internetkosten te voorkomen. Dat dit faalde zie ik als falen van het systeem.
    janine
    Ben heeft geen reactie gegeven maar inmiddels hebben ze 121,20 euro van mijn rekening afgeschreven! Helemaal raar is dat op mijn belstatus van BEN vanaf 3 febr. tot nu geen internetkosten meer stonden. Wat is hier aan de hand?
    Ik blijf bij mijn vorige reactie en eis mijn geld terug.
    BEN
    Ben blijft ook bij het besluit om de kosten niet te vergoeden. U heeft reeds eerder een vergoeding ontvangen. Ditmaal bent u tijdig gewaarschuwd, en daarnaast bent u zelf verantwoordelijk voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Als de internetinstellingen in uw toestel staan dan kunt u ook zonder internetbundel gebruik maken van het mobiele internet. Om die reden heb ik u ook een sms-bericht gestuurd om u te waarschuwen dat u gebruik van maakte van het mobiele internet zodat u actie kon ondernemen. De gefactureerde internetkosten betreffen de verbruiksmaand januari. In februari heb ik geen dataverbruik geregistreerd.
    Ben klachtenservice
    Mevr. D. Groeneveld
    janine
    Ik heb geen vergoeding gekregen. Ik heb de ten onrechte geïnde kosten weer teruggekregen. Ik heb geen internetabonnement .Ik kreeg dagen later een waarschuwing , en dat kost me 120.Hetlek in het systeem, waar Ben zelf naar verwijst, moet voor Ben mede een reden zijn om ervoor te zorgen dat klanten, als ze geen internetbundel hebben, geen internet kunnen gebruiken via Ben. Als dat wel gebeurt ligt de verantwoordelijkheid alleen bij Ben.

janine

Ook een klacht indienen over BEN?