Opgelost door BEN: onbedoeld internetgebruik zonder abonnement

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 14244
Gebruiker
Froukje
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb op maandag 8 oktober met Ben Klantenservice gebeld om te achterhalen waarom het abonnement van mijn zoon is geblokkeerd. De telefoniste vertelde dat de kosten waren opgelopen tot €670. Het blijkt dat mijn zoon toch onbedoeld internet kon gebruiken, terwijl hij alleen een belbundel heeft en in de veronderstelling was alleen Wifi te gebruiken. Op zijn kamer is draadloos internet, waarvan hij ook met zijn laptop gebruik maakt. De telefoniste van Ben heeft uitgelegd dat wanneer Wifi geen bereik heeft, de mobiel automatisch overschakelt op mobiel internet. Enige dagen later zag ik op ‘Ik Ben …’ dat de kosten zelfs opgelopen zijn tot maar liefst €866! Ik vind het heel vervelend dat ik de onkosten niet kan achterhalen, omdat ik nog steeds geen factuur over de maand september heb ontvangen van Ben. Dit veroorzaakt een heleboel stress in ons gezin.

De oplossing

De opgelopen kosten van €866 suggereren dat er ruim 800 Mb internet is gebruikt. (Ik heb de factuur nog steeds niet kunnen inzien.)
Ik lees nu op de site dat een vergelijkbare internetbundel gedurende 1 maand slechts €14,22 kost. Deze verhouding is buitenproportioneel.
Daarom vraag ik of we hiervoor een redelijke regeling overeen kunnen komen. Bijvoorbeeld het betalen van een 1-maands internetbundel van 1000 Mb.

Problemen in de toekomst voorkómen
Graag wil ik weten wat Ben mij adviseert om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen.

2 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Telefonisch contact gehad met mevrouw Draaijer. Tot een oplossing gekomen en mevrouw per e-mail bevestigd.
  2. Auteur
    Froukje
    Datum
    Ben heeft mij inderdaad telefonisch benaderd. Ik werd door een vriendelijke mevrouw te woord gestaan die alles netjes heeft afgehandeld. In een e-mail werd dit bevestigd. Tot een prima oplossing gekomen! Ik Ben zeer tevreden! En mijn zoon blijft bij Ben!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Froukje
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen