Klacht BEN: Onbereikbare klantenservice

Menno

Een aantal jaar geleden heeft mijn vader een abonnement voor mij aangemaakt bij Ben. Dit betrof een simpel bellen/sms abonnement welke 2 euro in de maand koste. Sinds een jaar heb ik nu een smartphone met een een goed abonnement maar heb die van Ben nooit stop gezet omdat voor 2 euro in de maand ik het wel handig vond eventueel een backup te hebben.

Nu krijg ik in februari uit het niets een factuur van 6 euro i.p.v. 2 euro. Dat was natuurlijk al raar dat er niks met mij gecommuniceerd is hierover maar goed ik wou er niet moeilijk over gaan doen dus besloot maar gewoon het abonnement op te zeggen. Dat klinkt alleen makkelijker gezegd als gedaan bij Ben, ze zijn totaal onbereikbaar! Ik heb 5 √° 6 keer geprobeerd hun te bereiken alleen iedere keer zijn er wachttijden van 20 minuten of langer, heb zelfs een keer 40 minuten in de wacht gestaan zonder succes. Voor dit soort grappen heb ik dus echt geen tijd.

Vorige incasso van 6 euro teruggestort en mijn abonnement per direct stop zeggen.

BEN
    Beste Menno,Omdat het abonnement niet op jouw eigen naam staat maar op naam van jouw vader kan ik deze niet opzeggen op jouw verzoek. Dit in verband met de Wet op de Privacy. Alleen de contracthouder mag het contract opzeggen. Het opzeggen kan behalve telefonisch door de contracthouder ook door een contactformulier in te vullen. Je dient hiervoor eerst wel ingelogd te zijn op Ik Ben. Omdat de actiekorting (op de factuur) alleen voor de officele contractperiode geldig is, is deze karting komen te vervallen per februari waardoor je het reguliere bedrag van 6.09 euro voor het abonnement betaald in plaats van 2.99Ik hoop je hiermee voldende te hebben geinformeerdMet vriendelijke groet,
    Ben
    Menno
    Mijn vader heeft via opzeggen.nl een brief vestuurd, daarnaast heb ik de incasso van de vorige storting terug gevorderd en verdere incassos van jullie stop gezet. Ik nog mijn vader hebben bericht gekregen van BEN dat mijn abbonnament zou veranderen.

Ook een klacht indienen over BEN?