Opgelost door BEN: Onnodig hoge kosten door onnodig dataverbruik.

Angelique

Onlangs kreeg ik een nieuwe mobiel. Ik ging alleen op wifi. Terug van vakantie een berichtje: extra kosten, kon internetbundel nemen. Schrok erg toen bleek dat ik over 50,- zat. Ook stond erbij dat Ben achter liep met verwerking. Heb bundel een maand aangezet om te voorkomen dat kosten opliepen. Rekening werd 7,- hoger (prijs bundel) kosten bleven vrij lang rond die 57 euro én er stond later niet meer bij vermeld dat er achterstand was. Zag na een paar dagen dat de internetbundel niet op "aan" stond. Nog eens gedaan, toen een bevestiging en weer 7,- er bij. Zoekende kwam ik er achter dat de mobiel ook kan verbruiken als pakketgegevens aan staan. Deze staan nu uit, maar rekening was al 108,- en later een berichtje dat ik nog 200,- moest betalen. De 300,- is betaald maar vind dit niet reëel, wist niet dat mijn telefoon toch dataverbruik had. Heb al jaren een abbonement voor 7,- zonder internet. Bovendien snap ik niet dat de bijgewerkte gegevens op de "Ben" site toch nog zo op liepen.

Ik zou heel graag de datakosten terug willen hebben. Het was niet bewust dat ik ze maakte, heb het met mijn vorige telefoon ook niet gedaan en ga dat ook niet meer doen. Wat mij betreft mogen ze de boel blokkeren of iets dergelijks zodat ik niet meer onbewust verbinding maak. Ik vind dat Ben ook eerder aan de bel moet trekken en geen gat moet laten vallen tussen de 50 euro en de 200. Bovendien niet aangeven dat gegevens bijgewerkt zijn, als ze dat niet zijn zodat je iets later alsnog voor een zeer onwelkome verassing komt te staan. En als er een internetbundel aan en later weer uit gezet wordt (voor 1 maand) dan dit graag aangeven. Ik wist de eerste keer niet of dat het goed was en heb daarna nogmaals de aanmelding gedaan een paar dagen later. Zo krijg je ook hogere kosten. Ten slotte vind ik wat ik nu op de site gezien heb het verschil in kosten tussen bundel MB's en mobiele MB's echt belachelijk ver uiteenliggen. Heb klacht al gemaild, maar kreeg een standaard tekstje terug met dingen die ik al wist of al benoemd had.

BEN
    Gerpobeerd telefonisch contact op te nemen met de klant. Kreeg helaas geen gehoor. Probeer het later nogmaals
    Angelique
    Ik heb gezien dat ik vanmorgen een telefoontje van onbekend nummer gemist heb. Heel fijn dat jullie de moeite hebben genomen contact op te nemen. Ik zou het erg prettig vinden als jullie het nog eens zouden proberen. Ik ben tussen 11.15 en 13.30 slecht bereikbaar ivm mijn werk, verder kunt u mij vrijwel de gehele dag bereiken. Alvast bedankt voor de moeite!
    BEN
    Contact opgenomen met mevrouw Scheurwater en een oplossing geboden voor het ontstane probleem. Mevrouw gaat akkoord met het voorstel. De afspraken zijn per e-mail bevestigt.
    Angelique
    Vanmorgen gebeld door een hele vriendelijke medewerkster van Ben. Zij had begrip voor mijn verhaal en deed mij een voorstel waar ik heel blij mee ben. Ook gaf zij aan wat ik moet doen om te voorkomen dat dit nogmaals gebeurd. Geweldige service! Alleen nog een vraag: kosten september al betaald krijg ik terug, kosten oktober worden afgeboekt vóór incasso. Maar ik heb ook nog 200 euro overgemaakt om blokkeren te voorkomen. Daar hebben we niet over gesproken. Worden deze ook teruggestort? Mvrg
    BEN
    Ik ga ervoor zorgen dat het voorschot aan u terugbetaald wordt. Dit zal binnen 2 weken op uw rekening gestort worden.
    BEN
    Ik neem vandaag nog even telefonisch contact met u op, na nader bericht van de financiele afdeling kan dit niet, maar ik kan er wel voor zorgen dat het bedrag dat afgeboekt zal worden voordat de factuur uitkomt van november terugbetaald wordt. (dit gaat om een bedag van 164,72 euro)
    Angelique
    Ik heb net uw telefoontje gemist, maar ik begrijp dat het bedrag van 200,- geen 200,- meer is, omdat er ook andere kosten naast zijn (sms/bellen vanuit buitenland). En dat u dan op de 164,72 uitkomt. Ik ben al heel blij met "de goede afloop", dus dat het geld wat later teruggestort wordt is geen probleem. Ik vertrouw erop dat dat ook in orde komt. Wat mij betreft is deze klacht nu keurig afgehandeld en mag hij afgesloten worden. Nogmaals bedankt voor de snelle en goede service!
    BEN
    Graag gedaan. Fijn dat we het zo hebben kunnen oplossen, Ik ga ervoor zorgen dat 164,72 euro ook binnen 2 weken op uw rekening gestort wordt.
    Angelique
    Heel fijn! Super van Ben dat ik zo snel en goed geholpen ben! En ook even een pluim voor deze site! Maakt oplossen van een klacht of probleem overzichtelijk (en dat denk ik voor beide partijen).

Angelique

Ook een klacht indienen over BEN?