Opgelost door BEN: Ontbinding contract/abonnement Ben

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 131955
Gebruiker
part1011
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Ik heb in juni 2015 een telefoon abonnement afgesloten met Ben.
Kort daarna ontving ik bericht dat per 13 juli 2015 mijn abonnement in gaat met nummerbehoud.
13 juli afgewacht, geen aansluiting.
16 juli nog steeds geen aansluiting.
Contact met Ben opgenomen met de mededeling dat ik het contract wil ontbinden, wegens het niet nakomen van verplichtingen.
Het zou geregeld worden.
Tussen 16 juli en 19 augustus 2015 nog wekelijks contact gehad met Ben. Alle medewerkers die ik sprak wisten mij te vertellen dat het nog niet in gang gezet was, maar zouden er wel voor zorg dragen.
Op 19 augustus de benodigde gegevens doorgegeven om de ontbinding te realiseren. Op 20 augustus voor alle zekerheid ook maar een brief naar de Klantenservice gestuurd ter bevestiging.
Op 15 september ontvang ik via de mail van Ben een bericht dat er een achterstand is ontstaan in de verwerking van annuleringen.
Ik zal bericht ontvangen wanneer de annulering verwerkt is.
Tot op heden geen bericht.



De oplossing

Bevestiging van ontbinding van contract per (niet gerealiseerde) datum ingang abonnement en dat ik geen kosten verschuldigd ben, aangezien ik geen gebruik heb gemaakt van de diensten van Ben.

10 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Peter,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  2. Auteur
    part1011
    Datum
    Ik ben op zich tevreden met het voorstel echter;
    Ik wil graag een schriftelijke bevestiging van de annulering van het contract/abonnement en de creditering van de facturen tot dusver.
    Verder wil ik graag dat mijn telefoonnummer (0628476425) weer direct beschikbaar voor een nieuwe provider?
    Wanneer aan deze 2 voorwaarden wordt voldaan, accepteer ik het voorstel volledig.
    Zie de reactie met belangstelling tegemoet.
    Met dank en vriendelijke groet,
    Peter Nelissen
  3. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Peter,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  4. Auteur
    part1011
    Datum
    Ik wacht de brieven even af dan.
    Ik begrijp alleen nog niet wat de status is van mijn telefoonnummer. Vo;gens T Mobile zou het nummer vrij zijn, maar een Sim kaart is (nog) niet te activeren. Ik wacht dus ook nog even uw reactie in deze af.
    Kan er compensatie plaatsvinden voor de vele belkosten die ik heb moeten maken in de afgelopen 3 maanden. Ik heb 11 Ben medewerkers gesproken in gesprekken van veelal 30 minuten. Ik zou het op prijs stellen als hier compensatie tegenover staat.
    Dank!
  5. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste peter,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  6. Auteur
    part1011
    Datum
    Hoe is het mogelijk dat ik vandaag toch nog dit mailtje krijg.
    Beste Peter,
    Ik heb na meerdere verzoeken nog steeds geen betaling van je ontvangen voor het openstaande bedrag van EUR 48,00. Ik zal je abonnement beëindigen. De betalingsachterstand, inclusief de mogelijk nog te ontvangen facturen met eventuele resterende abonnementskosten tot het einde van het contract, wordt op korte termijn overgedragen aan een incassobureau.

    Hoe is dit dan toch nog mogelijk!
  7. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Peter,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  8. Auteur
    part1011
    Datum
    Gaarne morgenmiddag 9 oktober 2015 na 13.00 uur telefonisch contact op 06-28660024
    In deze situatie moet u er toch aales aan doen om, na 3 maanden ellende, dit soort mails te voorkomen.
    Het bevestigt mij alleen maar in mijn mening dat bij Ben iedereen maar wat doet en vooral langs elkaar heen werkt.
    Zie uw telefoontje morgen met belangstelling tegemoet.
    Dank,
    Peter Nelissen
    Dank alvast
  9. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Peter,
    We hebben zojuist telefonisch contact gehad. Ik zal vanmiddag wat onderzoek voor u doen en u vervolgens nogmaals bellen.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  10. Auteur
    part1011
    Datum
    Er is, naar aanleiding van mijn melding op Klachtenkompas snel en adequaat gereageerd en een goede oplossing geboden.
    Jammer dat dit pas gebeurt, nadat een klacht bij jullie is gemeld. Daardoor krijg je het gevoel als klant niet serieus genomen te worden. Dat zou anders moeten.
    Dank voor u hulp en de mogelijkheid die u geboden hebt om via deze weg tot een goede oplossing te komen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
part1011
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen