Opgelost door BEN: Onterechte herinneringskosten + niet betaald status

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 165392
Gebruiker
Jan
Datum
8 reacties

Details

De klacht

In februari 2016 ontving ik een 'dreiging met afsluiting' van Ben, omdat ik facturen niet zou hebben betaald. Achtergrond is dat ik geld van Ben tegoed heb na klachten in 2015 omdat de administratie van Ben steeds niet klopte en er daardoor steeds teveel werd geïncasseerd. Daarom heb ik automatische incasso in de loop van 2015 stopgezet. Na hernieuwde tussenkomst van klachtenkompas n.a.v. mijn klacht op 10 februari jl. is e.e.a. naar tevredenheid opgelost door Ben. Echter, de maanden februari t/m april 2016 hebben nog steeds de status 'niet betaald' (terwijl ik bij huidig gebruik vooruitbetaald heb tot eind juni 2016). Bovendien worden op de factuur van april ten onrechte 'herinneringskosten' van € 15 opgevoerd, die zeer waarschijnlijk verwijzen naar de 'dreiging met afsluiting' van februari.

De oplossing

Corrigeren van de factuur april 2016 door 'herinneringskosten' te schrappen. En de status 'betaald' toekennen aan de facturen februari t/m april 2016.

8 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Jan,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  2. Auteur
    Jan
    Datum
    Dank voor uw reactie 26/4/2016. Ik kan echter niet met uw opstelling akkoord gaan, die inhoud dat ik nog E31,50 moet betalen. Ik ga uit van uw eerdere voorstellen van 7/8/2015: 16:40 en 20/8/2015: 13:58 waarin u erkent dat ik nog E45,31 tegoed had. Ik heb alle facturen t-m juni 2015 betaald. Daarna zoals u zegt E4,50 p-mnd verschuldigd. Zonder overschrijding van bundel dus 45/4,50 = 10 maanden tegoed. D.w.z. juli 2015 t-m april 2016. Vanaf 1 mei 2016 ben ik dan weer bedragen verschuldigd.
  3. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Jan,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  4. Auteur
    Jan
    Datum
    U maakt in uw reactie een denkfout. Vanaf mrt 2015 is mijn abonnement E4,50 per mnd. Ik ben nooit buiten mijn bundel geweest. In uw mail van 20 augustus 2015 stelt u mijn tegoed vast op E45,31, opgebouwd uit teveel betaalde bedragen over mrt t/m jun 2015. Daarna bleef uw financiële administratie onjuiste bedragen vermelden. In uw mail van 26 april stelt u vast dat facturen van jul 2015 t/m mrt 2016 (9x) E4,50 p.mnd. moesten zijn. Resteert 1 maand tegoed: april 2016. Vanaf mei betaal ik weer.
  5. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Jan,
    Je heb de wijziging van je abonnement op 15 april 2015 aangevraagd. Deze wijziging moest ingaan per 1 mei 2015. Vanaf dat moment kostte je abonnement dus pas €4,50 per maand.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  6. Auteur
    Jan
    Datum
    Dit stemt niet overeen met uw eerdere reacties. Uw reactie Ben Klachtenkompas van 20 augustus volgt op uw reactie Ben Klachtenkompas van 7 augustus 16:40, waarin u expliciet aangeeft 'de kosten die je gemaakt buiten de 4,50 abonnementskosten te crediteren vanaf de factuur met dd 28-4' en vervolgens een specificatie van 4 facturen beginnend met nummer 908000011329 en eindigend met nummer 908001151340. Zonder tegenbericht zal ik de nieuwe bedragen vanaf mei 2016 weer betalen.
  7. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Jan,

    Je hebt gelijk. Bij deze wil ik je mijn excuses aanbieden voor het ongemak. Ik heb €23,56 te weinig gecrediteerd. Ter compensatie van mijn fout heb ik nu alle openstaande kosten vergoed, Dit zal binnen 48 uur verwerkt zijn.

    Je nummer is per direct weer vergoed.

    Met vriendelijke groet,
    Ben
  8. Auteur
    Jan
    Datum
    Hoewel het hele traject erg moeizaam is verlopen en veel inspanning van mijn kant heeft gekost, veel details overhandigd en BEN geconfronteerd met inconsistenties, heeft het uiteindelijk tot positief resultaat geleid. Getwijfeld over pos/neg oordeel, maar oplossing als doorslaggevend beschouwd. BEN zou wat coulanter kunnen optreden t.o.v. goed gedocumenteerde klagers, als ze tenminste klant willen behouden. Met vriendelijke groet

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jan
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen