Opgelost door BEN: Onterechte hoge rekening

S

Op 14 sept heb ik een sim-only abonnement eur 3,99 voor mijn zoontje van 10 jaar afgesloten. Ik vind het makkelijk als ik weet waar hij is enzo. Al in de eerste week kreeg ik een mail dat het datagebruik is overschreden en factuurbedrag eur205,- is.
Ik ben geschrokken en heb gelijk contact met uw bedrijf opgenomen. Uw medew Peter heeft eea uitgelegd over de telefoon over gaat op mobiel verbruik wanneer de wifi-verbinding zwak is of wegvalt. Hij zal een definitieve blokkade op de sim-kaart zetten om dit te voorkomen. Ondanks dat ik niet eens ben met iets betalen, waarvoor ik niet heb besteld, heb ik toch netjes eur117,08 (deels compensatie) betaald. Nu 2 mnd verder heb ik weer hetzelfde probleem. Weer gebeld met de klantenservice, bleek dat de blokkade er niet op zat. Op 17 nov kreeg ik een bevestigingsmail (niet eerder gehad)dat de blokkade geactiveerd is en dat het factuurbedrag eur205,- is. Ik ben hier niet mee eens uiteraard.

Ik vind dat uw bedrijf heeft verzuimd een blokkade op de simkaart te zetten (eerste klacht geen bevestigingsmail ontvangen maar de 2e keer wel op 17 nov) en hierdoor de consument de dupe is geworden. Het bedrag eur205,-. Dit bedrag is onevenredig hoog! Terwijl ik accoord ging met een eerdere boete van eur 117,08 nadat het abonnement maar 1 mnd gestart is. Ik hoop dat de laatste factuur komt te vervallen, want anders is het niet eerlijk. Want ik heb er echt alles aangedaan om dit te voorkomen. U kunt dit ook allemaal teruglezen in uw systeem.
Tevens is eea ook uitgewerkt op de Kamerbrief van minister Kamp (EZ) aan de Tweede Kamer over consumentenzaken in de telecommunicatiemarkt.

BEN
    Beste Nick,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Ben
    S
    Ben heeft mij een voorstel gedaan van €78.37 Dit bedrag wordt in mindering gebracht met de volgende factuur. Maar zoals ik al eerder in mijn toelichting schreef, zijn de kosten reeds opgelopen naar meer dan eur 200,= En aangezien dit buiten ons schuld is, vind ik dit voorstel niet passend. Tevens heb ik reeds eerder al een bedrag van eur 117,08 betaald. De maandelijkse abonnementskosten zijn maar eur3,99
    BEN
    Beste Nick,
    Zoals in mijn eerdere e-mail aangegeven bedragen de datakosten sinds ons eerste contact over de blockade €78.37. Om die reden wordt dat bedrag dan ook vergoed.
    Ben
    S
    Voor de zekerheid heb ik telefonisch contact gezocht met BEN.
    En de medewerker wist mij te vertellen dat de eventuele extra kosten voor de rekening nu op 0,00 staat. Er staat alleen het maandelijks bedrag van eur3,99 open. Hierin kan ik me vinden en sluit bij deze de klacht goed af.

S

Ook een klacht indienen over BEN?