Klacht BEN: Onterechte kosten voor 2 maanden abonnement niet volgens contract

Bekker7

Ben heeft mijn abbonement te vroeg geactiveerd, ik moet er nu al voor betalen, terwijl mijn nummer pas eind juli kan worden overgenomen van KPN. Via de betaalde klantenservice hoorde ik dat de facturen voor juni en juli niet kunnen worden stopgezet.

In mijn contract staat dat het abonnement incl. nummerbehoud is, maar dit kan nu niet eens zo zijn want dit nummer zit nog tot eind juli bij KPN vast. Toch moet ik betalen. Ik kan het geld laten terugstorten, maar dan zou ik weer naar de klantenservice moeten bellen nadat de onterechte kosten zijn afgeschreven. Dit was niet al met de klantenservice te regelen.

Ik overweeg om naar een juridisch loket te stappen want ik betaal voor een dienst dat niet volgens mijn contract is.

1. Het stoppen van de automatische incasso's voor de maanden dat mijn nummerbehoud nog niet geregeld is. Er staat ten slotte in mijn contract dat mijn abbo incl. nummerbehoud is. Het is ook goed als er in ieder geval geregeld kan worden dat mijn automatische incasso's ook automatisch worden teruggestort, zonder dat ik hiervoor de betaalde klantenservice weer moet bellen.

2. De kosten voor het contact met de klantenservice vergoed, dit is ten slotte jullie fout.

Hallo Stan,

Ik heb een e-mail gestuurd naar het bij Ben bekende e-mailadres.

Bekker7
    Het is nog niet opgelost, maar er lijkt wel iets te zijn dat ik kan doen. Het vereist wel actie vanuit mijn kant, ook al is de fout door Ben gemaakt. Ik wacht het even af, en zal het uiteindelijke verhaal en de eventuele oplossing hier delen.

Zoals vermeld, op dit moment lijkt het dat ik zelf actie moet ondernemen om de kosten terug te boeken, terwijl het abonnement dat ze hebben geactiveerd op mijn naam niet volgens het contract is (daarin staat namelijk, met nummerbehoud).

Interessant is ook dat ik een e-mail kreeg met daarin het bericht:

"Vanaf nu kun je gebruik maken van je Ben simkaart door deze in je mobiele telefoon te plaatsen. Je hoeft hier verder niets voor te doen. Je Ben abonnement is vanaf nu actief."

Blijkbaar, als ik dat had gedaan waren de kosten wel voor mij geweest, ook al is het niet volgens mijn contract. Ik vraag me af of dit juridisch waterdicht is.

BEN, is het mogelijk dat jullie de betaling in zijn geheel stopzetten, zonder dat dit verdere actie vanuit mijn kant vereist?
    Goedemorgen Stan,

Ik heb je een e-mail gestuurd.

Bekker7
    Voor de mensen die meelezen: Mail gehad met Ben dat het geld inderdaad niet van mijn rekening af gaat worden geschreven. Goed nieuws dus! Op het moment dat mijn abonnement (met mijn eigen nummer) bij Ben actief is en alles goed is gegaan zal ik deze klacht sluiten.

Ik ben in ieder geval blij dat ik via deze weg (Klachtenkompas), wel nuttige reacties krijg en het idee heb dat er met me mee word gedacht. Bellen naar de klantenservice van Ben was geen positieve ervaring, erg lange wachttijd en ik kreeg iemand aan de lijn die niks kon regelen of toezeggen.

We wachten af, voor nu, bedankt Ben!
    Goedemorgen Stan,

Graag gedaan, we houden contact.

Bekker7
    Hier een reactie om de klacht niet te laten verlopen, eind deze maand word mijn abonnement omgezet van KPN naar Ben, als dit allemaal goed is verlopen zal ik de klacht op behandeld zetten.
    Bekker7
    Wederom een reactie om de klacht niet te laten verlopen.
    Bekker7
    En alweer een reactie om de klacht niet te laten verlopen (ik krijg steeds mails van klachtenkompas dat als ik niet reageer mijn klacht verloopt). Voor zover ik weet gaat mijn abonnement bij KPN bijna stopgezet worden en zal mijn abonnement bij Ben actief gaan worden.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren