Opgelost door BEN: onterechte kosten voor datagebruik bij abonnentment zonder internet

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 35612
Gebruiker
Bert
Datum
2 reacties

Details

De klacht

BEN BELAZERT! Ik heb speciaal een abonnement ZONDER internet afgesloten. Toch boekt BEN (al sinds maart 2013) onterecht kosten (2 - 4 euro per maand) af voor datagebruik, blijkt nu. ik heb BEN helpdesk gebeld en zij geven aan dat mag, staat in de voorwaarden zeggen ze doodleuk. Mijn nokia telefoon blijkt zelf kleine af en toe een hoeveelheid data (4kb) te versturen wat BEN afrond naar 1MB! da's lekker... ik BEN niet vooraf gewaarschuwd, niet tijdens en niet achteraf. ik vind het een zeer on-chique manier van geld afhandig maken.

Ik zie hier dat ik niet de enige BEN, het is gewoon geld afhandig maken.

De oplossing

ik verwacht van BEN alsnog een passende oplossing voor dit probleem:
1) excuses
2) de totaal teveel betaalde kosten geheel terug.
3) dat BEN ALLE betreffende consumenten hier vooraf, of tijdens (en niet pas bij overschrijding van 7 euro per maand) over informeert en compenseert

2 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Wij hebben vandaag telefonisch contact gehad. Het mobiele internet is inmiddels geblokkeerd. De in rekening gebrachte kosten zullen in mindering gebracht worden op komende facturen. Ik heb u het gesprek per e-mail bevestigd.
    Met vriendelijke groet.
    Ben klachtenservice
    Mevr. D. Groeneveld
  2. Auteur
    Bert
    Datum
    prima opgelost volgens bovenstaand voorstel.
    zorg ook dat helpdesk goed getrained is, dan kan dit voorkomen worden en gelijk worden opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Bert
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen