Opgelost door BEN: Onverklaarbaar hoge internetkosten bij BEN-abonnement

eviewijers

Ik maak al een tijd gebruik van Ben, en zit wel eens wat over mijn internetbundel (500 mb) heen. In juni en juli heb ik echter 60 en 70 euro buiten mijn bundel verbruikt volgens Ben. Als ik naar de specificatie kijk dan zie ik rare dingen, zoals om 9 uur in de ochtend 27 euro aan data, of zelfs om half acht in de ochtend (als ik me klaar maak om naar mijn werk te gaan) voor 22 euro. Ik heb Ben hierover gebeld en kreeg een halve bevestiging dat het inderdaad niet klopt, maar een oplossing werd minimaal geboden met een compensatie van 15 euro.
Ik houd mijn verbruik bij via een app en ben me bewust van de kosten van het gebruik buiten de bundel. Ik weet ook zeker dat ik in die twee maanden niet voor bovenstaande bedragen geïnternet heb. In een ochtend 270 mb verbruiken lijkt me ook bijna onmogelijk tijdens het ontbijt)
Tot slot heb ik meerdere malen geprobeerd mijn bundel te verhogen, maar dit kon door updates niet zelf online, en telefonisch was de wachtrij altijd enorm lang.

Kijkend naar de andere maanden in dit jaar is mijn verbruik buiten de bundel maximaal 15 euro per maand. Ik heb in juni en juli 130 euro onterecht teveel betaald. Daar 2x 15 euro ('echt' buitenbundelverbruik) + 1 x 15 euro (reeds verrekende compensatie) vanaf halend kom ik op een bedrag van 85 euro uit. Het lijkt me redelijk dat ik die teruggestort krijg.

BEN
    Beste Evie,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Ben
    eviewijers
    Ben ontkent het probleem maar gaat akkoord met mijn voorstel.

Ook een klacht indienen over BEN?