Opgelost door BEN: Onverklaarbare hoge data kosten

Vivian Emmerik van

Altijd heb ik een gemiddeld datagebruik van 400MB. Mijn bundel is 500MB. Dit gebruik heb ik al maanden. Op 15-7 krijg ik van Ben een mail (geen sms!) dat ik over de bundel ben. Op dat moment was de overschrijding al 77€ ondanks Ben op hun site aangeeft dat die melding bij 7€ overschrijding geven wordt. Ik heb meteen data op de telefoon uitgezet. Het gebruik bleef echter oplopen. SIM verwijderd nog steeds oplopende data. Contact opgenomen met Ben. Ik krijg een standaard antwoord dat ik de rekening maar moet afwachten en dat ze niets voor me kunnen doen. Ik heb daarop de sim laten blokkeren daarna geen datagebruik meer. Uiteindelijk de rekening gekregen en dan blijk ik op 2 dagen 810 MB aan data verbruikt te hebben. Dat is al helemaal vreemd omdat ik op die dagen gewerkt heb en op mijn werkplek helemaal geen bereik heb. Ik heb in die tijd geen nieuwe app's gedownload of anderzijds afwijkend mijn telefoon gebruikt. Ik heb sterk het vermoeden dat hier foutief gemeten is. Uiteindelijk heb ik 83,90 € moeten betalen voor data buiten de bundel die ik helemaal niet gebruik heb. Het feit dat Ben mij veel te laat gewaarschuwd heeft, het een zeer ongebruikelijke (verkeerd gemeten?) stijging is van data, mij telefonisch danwel via het conactformulier niet kon helpen en ik zelf alles heb gedaan om het probleem op te lossen ben ik van mening dat de in rekening gebrachte meerkosten (83,90) onterecht zijn. Oplossing: Het bedrag buiten de bundel crediteren.
Met vriendelijke groeten,
Vivian van Emmerik
Zie factuurnummer 14952304 voor verdere gegevens.

BEN
    Vanmiddag contact gehad met de heer van Emmerik. Ik heb meneer aangegeven dat wij een datasessie niet verbreken op het moment dat de bundel word overschreden. Daarom konden wij niet tijdig een waarschuwing versturen. En is daardoor in eerste instantie een verbruik van 77 euro buiten de bundel gegenereerd. Omdat wij afhankelijk zijn van het netwerk voor de aanlevering van alle bel/sms/datagegevens zijn er datasessies later berekend dan deze hebben plaatsgevonden. Dat verklaart waarom er na het uitzetten van data op het toestel, en het verwijderen van de simkaart er toch nog kosten bijgekomen zijn. Wij zijn inmiddels een onderzoek gestart en zullen voor de klant deze kosten crediteren.
    Vivian Emmerik van
    Een medewerker van BEN heeft mij vriendelijk te woord gestaan en de zaak verklaart. Ze hebben al meerdere klachten over het meten van het datagebruik gekregen en hopen dit in de toekomst te verbeteren.

Vivian Emmerik van

Ook een klacht indienen over BEN?