Klacht BEN: Onverwacht hoog datagebruik in November 1 maand

Klachtnummer
# 140703
Gebruiker
TessG
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Onverwachts wordt ik geblokkeerd met mijn telefoonnummer en krijg ik een email dat ik €200 moet betalen omdat mijn datagebruik de bundel heeft overschreden. Voordat ik ben geblokkeerd ben ik niet gewaarschuwd voor mijn hoog dataverbruik. Normaliter heb ik een rekening van rond de €30 tot €35 per maand en dit is al anderhalf jaar het geval. Nu wordt ik zonder waarschuwing geconfronteerd met een telefoonblokkade en een hoge rekening terwijl er in de bewuste periode niets is veranderd aan mijn telefoongedrag. Thuis en op werk zit ik op WIFI en op straat gebruik ik mijn telefoon alleen voor kleingebruik zoals WhatsApp.

Ik ben teleurgesteld in de klantenservice van Ben. Men geeft aan dat ik eerst moet betalen voordat mijn abonnement geactiveerd wordt en ik krijg geen inzicht in wanneer het datagebruik heeft plaats gevonden. Verder is mijn telefoon geblokkeerd, heb ik een 7 x zo hoge rekening dan normaal en krijg ik geen waarschuwingsberichten bij hoog datagebruik.

De oplossing

Aangezien ik anderhalf jaar rond de €35 per maand moet betalen vind ik het acceptabel om maximaal €50 euro te moeten betalen aangezien er geen waarschuwing heeft plaatsgevonden voor hoog datagebruik.


3 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Tess,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  2. Auteur
    TessG
    Datum
    Beste Ben,
    Het tegemoet komen door de kosten van de factuur te halveren is een gebaar in de goede richting, maar alsnog vind ik de kosten erg hoog aangezien ik in anderhalf jaar 2 keer een kleine uitschieter boven de €35 heb gehad op mijn maandfactuur welke niet hoger uitkwam dan €56. Om deze reden zou ik het redelijk vinden de rekening bij te stellen naar €60.
    Tevens zou ik graag de mogelijkheid om data te gebruiken automatisch willen laten uitschakelen zodra mijn bundel gebruikt is.
  3. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste tess,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen