Opgelost door BEN: onverwacht schrikbarend hoog bedrag aan dataverbruik

ik had sinds 2009 Sim-only abonnement voor mijn zoontje, 2,50 euro p/mnd
Eind september was telefoon geblokkeerd, BEN gebeld en die vertelden dat hij een hoog dataverbruik had en dat de onkosten rond de 200 euro zouden gaan bedragen. Vreemd, want hij gebruikt die telefoon alleen met wi-fi thuis en nooit eerder problemen mee gehad. Vanaf die dag hebben we de telefoon niet meer gebruikt, btw Ben had al geblokkeerd. 1 november krijg ik een mail (niet gericht aan mij maar aan dhr Willemse) met de mededeling dat mijn(zijn???) dataverbruik over september 1448,95 Euro was. Contact met Ben opgenomen en die zeggen dat ze de kosten kwijt willen schelden als ik een data abonnement va 17,50/mnd bovenop mijn huidige abonnement neem, terwijl dit abonnement bedoeld is voor zoontje zodat hij tel bereikbaar is. Ik heb de SIM meteen geblokkeerd en abonnement opgezegd. Vandaag ontdek ik dat er € 1451,85 is afgeschreven en eerder al € 91,61. Allemaal onsamenhangende bedragen, hier klopt niets van.

Het totaal schrappen van deze absurde bedragen voor niet afgenomen diensten

Anoniem
    Heb de klacht ook gemeld bij http://www.consuwijzer.nl/nieuws/mobiele-internet-diensten-wat-zijn-dat
    Anoniem
    Ben meld via privé bericht op Facebook dat iemand tussen 14:00 en 15:00 contact met mij gaat opnemen, inmiddels bij mijn bank een poging aan het doen om de bedragen te laten terugboeken.
    Anoniem
    Inmiddels heeft iemand van Ben contact telefonisch contact met mij opgenomen, zij gaan de totale bedragen minus de normale bel/abonnementskosten terugboeken. Ik wacht af.
    Anoniem
    Inmiddels een bevestiging per email gehad dat het eerdere bedrag van totaal 1543,46 euro teruggebracht wordt naar de daadwerkelijke tel/abonnementskosten van 5,04 euro. Ik kan https://www.klachtenkompas.nl aan iedereen aanbevelen. Voor mij is dit echter nog geen afgedane zaak, ik vind het ongelofelijk dat dit soort 'criminele' praktijken zomaar plaats kunnen vinden in Nederland en ga dit tot op de bodem uitzoeken.
    BEN
    Vanochtend gesproken met de heer Van der Vleuten. De onbewust gemaakte datakosten zullen wij vergoeden. Dit zullen wij van de betreffende facturen afboeken aangezien meneer de incasso's heeft terug laten draaien door de bank.
    Anoniem
    Voor mij is de klacht afgehandeld als de bedragen weer terug op mijn rekening terecht zijn gekomen, momenteel is dit nog niet het geval. Het gesprek met de medewerkster van Ben, alsmede de email bevestiging zijn hoopvol, maar dit zie ik nog niet terug op mijn bankrekening. Pas als dat het geval is zal ik deze klacht met plezier als afgehandeld zetten.
    Anoniem
    Inmiddels is 1543,46 euro terug op mijn rekening en zal ik de daadwerkelijke telelefoon/abonnementskosten van 5,04 euro aan Ben overmaken.
    Bedankt Klachtenkompas voor deze geweldige website, ik hoop dat ik hem niet meer hoef te gebruiken.

Anoniem

Ook een klacht indienen over BEN?