Opgelost door BEN: Opzegging contract onjuist verwerkt
Details
De klacht
1. In december 2015 contract opgezegd vanwege verhuizing naar buitenland2. Op 30 Dec 2015 een mail ontvangen met een bevestiging dat mijn opzegging is ontvangen met de vraag of ik mijn nummer wil behouden. Op deze mail kan niet gereageerd worden, maar moet dan weer via Ben klantenservice verlopen, heel omslachtig
3. Nogmaals contactformulier ingevuld op Ben website met de boodschap dat ik dus geen interesse heb in nummerbehoud. Dit is blijkbaar niet doorgekomen. De website/het contactformulier werkt overigens voor geen meter, aangezien ik dit formulier c. 3x heb verstuurd. Krijg ook geen bevestiging oid als het wel is verstuurd
4. Aantal maanden later nogmaals contactformulier ingevuld om contract te beeindigen; vanwege de maand opzegtermijn is het contract pas per Mei 2016 opgezegd
5. Contact gehad met Ben klantenservice via telefoon op 16 Aug '16 waarbij werd erkend dat ze mijn opzegging hebben ontvangen in Dec '15. Wat mij betreft zijn alle facturen hierna dus ongeldig
De oplossing
De oplossing lijkt me vrij eenvoudig. Facturen vanaf December 2015 plus 1 maand opzegtermijn worden vernietigd, om de volgende reden:Ik heb in December 2015 opgezegd (de precieze dag kan ik dus niet terughalen doordat er geen bevestiging wordt gegeven via de Ben site). Dan komt er 1 maand opzegtermijn bij en dat wordt dan de laatste factuur.
Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.