Klacht BEN: Problemen bij overstap naar Ben.nl

Sophie

Ivm het aflopen (op 16 juni) van mijn tweejarig abonnement bij T-mobile, heb ik op 13 mei Sim Only Maand bij Ben afgesloten inclusief nummerbehoud. De status van de nummerportering bleef 'nummerportering aangevraagd' en daarom heb ik op 15 juni gebeld. Gezien de lange wachttijden (tussen de 40 - 55 minuten) heb ik niet eerder gebeld. Toen is mij gezegd dat het goed zou komen. Op 17 juni nogmaals gebeld omdat er op 16 juni niets was omgezet (T-mobile abonnement automatisch verlengd) . De fout werd bij T-mobile gelegd. T-mobile gebeld, bleek dat zij nooit een aanvraag hebben gekregen. Toen weer met Ben gebeld: aanvraag zou opnieuw ingediend worden. 18 juni een mail: op 20 juli wordt het abonnement opgezet. Echter, dan zit ik in het buitenland. Wederom gebeld met de vraag of dit gewijzigd kon worden. Op 26 juni via Facebook contact: het verzoek was naar de verkeerde afdeling gestuurd. Op 27 juni getracht Ben te bellen, wachttijd: 59 (!) minuten. Niet te pakken gekregen.

Graag zou ik dit spoedig telefonisch willen bespreken. Ik ga op 5 juli op vakantie (t/m 26 juli) en wil in die tijd gewoon mijn mobiel kunnen gebruiken. Ik wil dus geen prepaidkaart op vakantie hoeven aanschaffen zoals aan de telefoon door Ben werd gesuggereerd.
Wat mij betreft zijn er twee opties (deze wil ik graag telefonisch overleggen)
1. Ben.nl regelt dat de datum voor omzetten van abonnement wordt vervroegd (voor 5 juli) of verlaat (na 26 juli)
2. Mijn aanvraag voor het Sim Only maandabonnement wordt teruggetrokken en mijn nummer blijft mij T-mobile. Naast de fouten die gemaakt zijn, kan ik jullie klantenservice zeer slecht bereiken (gemiddelde wachttijd 40 - 50 minuten)

Verder betaal ik momenteel ca 50 euro meer bij T-mobile dan voor het afgesloten Sim Only abonnement van Ben. Ik verwacht de volledige kosten die ik nu maak bij T-mobile vergoed te krijgen door Ben.

Sophie
    Inmiddels de klantenservice wel aan de lijn gekregen. Nummerportering in het buitenland kan 'langer duren dan een werkdag'. Het vertrouwen heb ik echter verloren en ik wil gewoon bereikbaar kunnen zijn, ook in het buitenland. Daarom aanvraag tot cancelen van de overstap gedaan. Casenr. heb ik gekregen en als het goed is ontvang ik spoedig een bevestigingsmail hiervan. Nummerwordt vanaf Ben.nl dus weer teruggegeven aan T-mobile. Financieel verwacht ik wel dat dit ook goed wordt afgehandeld.
    BEN
    Beste klant,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Ben klantenservice
    Sophie
    Op mijn verzoek is het abonnement inderdaad geannuleerd, althans, zo lees ik in uw reactie. Hierover heb ik verder geen mail of dergelijke ontvangen zoals mij telefonisch was beloofd. In de reactie wordt verder niet gesproken over de financiële afhandeling. Door de fouten die gemaakt zijn betaal ik nu nog steeds mijn abonnement van T-mobile (ca €52) in plaats van de kosten van het ben.nl abonnement (ca €13.50) waarnaartoe ik zou overstappen. Graag hoor ik nog wat er hiervoor geregeld wordt.
    BEN
    Beste klant,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Ben klantenservice
    Sophie
    Het voorstel heb ik nog niet kunnen accepteren daar ik de mail waarover Ben schrijft in de tweede reactie tot op heden nog niet heb ontvangen. Daarmee is mijn klacht nog niet verholpen.

Sophie

Ook een klacht indienen over BEN?