Klacht BEN: Rekening van meer dan 200 euro!

Trea

4 Augustus ontving ik van BEN een mail met daarin de opmerking dat mijn internet bundel in het geheel verbruikt was.
Geen probleem dacht ik nog we zijn op vakantie. Het internet is supertraag hier dus internetten doen we toch niet.
2 Dagen later is mijn rekening volgens BEN opgelopen tot 20 euro boven mijn abonnement laten ze mij via sms weten...
Tot mijn verbazing krijg ik echter 1 dag later een mail dat mijn abonnement tijdelijk is geblokkeerd, omdat deze maand de kosten bovenop je abonnementskosten zijn opgelopen tot € 200,-.

Dit kan nooit!!

Wel meteen het probleem dat ik dus ook niet kon bellen of sms-en met het thuisfront!
Hier in het gezin zijn meerdere abonnementen maar nog nooit eerder bij BEN en ik kan nu al wel zeggen dat het ook nooit meer BEN wordt!

Ik wens een reeel bedrag te betalen en dat kan naar mijn mening nooit de door BEN gesuggereerde meer dan 200 euro zijn!

BEN
    Hallo Trea,

Dank je wel voor je bericht.

Ik zie dat mijn collega je vraag al heeft beantwoord.
    Ik ga er daarom van uit dat ik je klacht mag sluiten.
    Mocht je nou toch nog vragen hebben dan hoor ik dat graag van je.

Met Vriendelijke Groeten,

Ben

Trea
    De reactie van BEN was niets meer en niets minder dan een algemene mail. Ik ben dus niet akkoord met het sluiten van de klacht. Een bla bla verhaaltje waarin niet eens specifiek op mijn persoonlijke verhaal is ingegaan kan ik niet als bevredigend antwoord beschouwen. Gezien het feit dat de telefoon in een gebied was waar niet eens fatsoenlijk internettten mogelijk was kan ik echt niet accepteren dat de kosten binnen een dag van 20 naar 200 gaan..... zoveel spijt van mijn BEN abonnement
    BEN
    Hallo Trea,

Dankjewel voor je reactie. Ik zie in mijn systeem dat je gebruik maakt van een Samsung Galaxy S5 Neo. In jouw toestel kun je terugzien hoeveel internet je wanneer, waar aan hebt verbruikt. Dit doe je zo:
    1. Open de instellingen van je mobiele telefoon
    2. Klik op 'Gegevensgebruik'
    3. Klik naast 'Cyclus gegevensgebruik' op de datum en selecteer 'Cyclus wijzigen'
    4. Stel de resetdatum in op 1
    5. Onder het grafiek staat een datum aangegeven. Zorg door het verplaatsen van de verticale witte strepen in de grafiek dat deze datum op de eerste van de maand begint
    6. Naast de datum onder het grafiek staat aangegeven hoeveel MB je hebt gebruikt in die periode. Daaronder staat per app aangegeven hoeveel MB zij in die periode hebben verbruikt. Hieruit kun je opmaken welke app zoveel internet heeft verbruikt.

Ik wens je nog een fijne dag toe.

Ben

Ook een klacht indienen over BEN?