Opgelost door BEN: Slechte klantenservice

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 105643
Gebruiker
M
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Mijn abonnement van ongeveer 14 euro/maand is automatisch omgezet naar ongeveer 25 euro/maand, terwijl dit nu zo'n 12 euro/maand kost. Dit heb ik na ongeveer een half jaar ontdekt en toen heb ik direct de klantenservice gebeld om te vragen waarom ik hier geen melding van heb gekregen. Blijkbaar heeft hun meldingssysteem enige tijd niet gewerkt. Het wijzigen van mijn abonnement (om het om te zetten naar 12 euro/maand) via https://www.ben.nl/ikben/abonnement-disabled werkt niet en daar wordt verwezen naar de klantenservice (0900-0401405). Als ik bel blijkt dat dit niet het juiste nummer is voor wijzigingen, dus wordt ik doorverbonden met de verkoop afdeling. Dan krijg ik iemand van verkoop aan de lijn en blijkt dat de applicatie met klantgegevens niet werkt, waardoor hij mijn gegevens niet kan opzoeken. Hij vraagt om een moment geduld om het opnieuw op te starten. Na nog een paar minuten wachten wordt de verbinding verbroken. In totaal heb ik 73 min gebeld en ben ik geen stap verder.

De oplossing

Ik wil mijn abonnement wijzigen naar de huidige (lagere) kosten met terugwerkende kracht, omdat het meldingssysteem niet werkte. Daarnaast wil ik dat de website verandert, zodat het juiste telefoonnummer wordt aangegeven. Dit voorkomt dat klanten eerst in de wacht komen te staan bij de verkeerde afdeling en vervolgens na doorverbinden nogmaals lang moeten wachten.
Verder zou het netjes zijn geweest van de verkoopafdeling om mij terug te bellen nadat zij de verbinding (per ongeluk, neem ik aan) hebben verbroken. In dat geval zou ik namelijk niet opnieuw het hele wachtproces in hoeven gaan (via de klantenservice, om weer doorverbonden te worden en nogmaals te moeten wachten).

2 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Meike,Er is een reactie per e-mail verstuurd.Met vriendelijke groet,Ben
  2. Auteur
    M
    Datum
    Bedankt voor uw reactie

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen