Klacht BEN: tethering

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 8720
Gebruiker
Herco Anema
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ik heb bij Ben een databundel en heb een Iphone 4 welke ik met de optie hotspot wil koppelen aan electronica. Dit geeft problemen. Er wordt geen ondersteuning verleend.
De telefoon wordt met een Ben simkaart ingesteld op T-Mobile. Als ik in de menu’s van de Iphone deoptie Hotspots wil configureren, word ik verwezen naar een website van T-Mobile. Ik kan hier verder niets mee. Handmatig instellen van een Hotspot is hiermee binnen het standaard menu van de Iphone onmogelijk.
Ten tweede biedt Ben de mogelijkheid om de Iphone met een ‘Ben-tool’ in te stellen waarmee de hotspotconfiguratie verdwijnt. Hiermee wordt de functionaliteit beperkt; Hotspots worden geblokkeerd op een Iphone 4. Dit is onacceptabel. Ik verwacht dat Ben de tethering toegankelijk maakt en de benodige informatie tot configuratie aan mij verstrekt.

De oplossing

Ik verwacht dat Ben de tethering toegankelijk maakt en de benodige informatie tot configuratie aan mij verstrekt. Dit natuurlijk binnen 14 dagen. Ik heb tevens een klachtenbrief gestuurd naar het hoofdkantoor en ben bereid deze klacht bij de Geschillencommissie in te brengen. Mocht ik voor 13 augustus geen oplossing van u hebben gekregen dan meld ik de klacht op de 14 augustus. Tevens verwacht ik dan een vergoeding ter compensatie. Te denken valt dan aan korting op de databundel daar ik er geen optimaal gebruik van dit product heb kunnen maken

5 reacties

  1. Auteur
    Herco Anema
    Datum
    Ik heb inmiddels een reactie van ben gehad. Ze geven aan dat Ben geen toestelondersteuning doet... Ze vergeten echter dat zij de toestelproblemen zelf veroorzaken. Verder geven ze aan dat het probleem bij Apple ligt. Dit is echter niet zo, met bijv. Een sim van KPN kun je zo een eigen hotspot inrichten. Ze adviseren naar de applestore te gaan... Ook gaven ze een advies middels een verwijzing naar een website die adviseert om de iPhone te jailbreaken... Heb de geschillencommissie ingeschakeld!
  2. Auteur
    Herco Anema
    Datum
    Heb de boel bij de geschillencommissie ingebracht, binnen twee weken heb ik tethering op mijn telefoon; Ben heeft de blokkade bij mij als eerste Ben gebruiker eraf gehaald, de rest volgt nog! ik ben benieuwd of Ben dit gaat nakomen! Nou nog mijn kosten voor de geschillencommissie terughalen! Toch jammer dat dit op deze manier moet!
  3. Auteur
    BEN
    Datum
    vandaag zullen we contact opnemen en eventuele kosten worden vergoed.
  4. Auteur
    BEN
    Datum
    meneer kan gebruik maken van tethering en vergoedingen worden verwerkt .
  5. Auteur
    Herco Anema
    Datum
    Ben vergoed de kosten van de geschillencommissie. Al in een eerder stadium boden ze 1 maand gratis data abonnement. Nadat de geschillencommissie Ben erop gewezen heeft heeft Ben de blokkade verwijderd. Ben komt echter nu nog alleen met de vergoeding van de kosten van de geschillencommissie, ze vergeten dat ze een ontevreden klant hebben, die toch wel wat stappen heeft moeten zetten en de kosten voor de telefoongesprekken met Ben worden niet vergoed. Niet erg chique van Ben!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Herco Anema
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BEN?