Opgelost door BEN: Teveel en onterechte incasso

Anoniem

Ik heb een abonnement bij Ben. € 6,99 per maand. Zonder internet. Nu is er vanaf april al te veel geld van mijn rekening gehaald. Internetkosten staat op de factuur. Maar ik heb geen internet. Ik heb gemaild en gebeld in July. Dat het al 3 maanden niet klopt. Ze gaven mij gelijk, maar konden maar 1 maand terug geven (?) Het zou die maand verrekend worden. Dat is niet gebeurd. Weer mails. Wederom beloftes. Teruggave kon maar alleen van de maand ervoor. Dus hebben ze nu ondertussen 4 maand geld van mijn rekening gehaald wat niet klopt. Ik heb nu in september €7,00 terug gehad van augustus. Maar april t/m July heb ik niets terug gekregen. En ze zouden het verbeteren zodat het niet weer kon gebeuren. Maar in aug was het ook weer te veel en nu in sept. slaat het helemaal door. Nu moet ik €25,50 extra betalen!!DAT KAN TOCH NIET. Ik heb geen internet en niks, maar toch brengen zij mij kosten in rekening, beamen dit ook maar doen er niets aan. Ik heb m'n abonnement opgezegd! Het vertrouwen is weg.

Ik wil graag van april t/m nu mijn geld terug dat teveel van mijn rekening gehaald is. Min 1 maand want die heb ik al terug gekregen. Het is mijn geld wat er teveel is afgeschreven, dus daar heb ik recht op.

Anoniem
    Je kunt hier een nieuwe reactie schrijven...
    BEN
    Ik heb zojuist geprobeerd de klant te bellen maar kreeg helaas geen gehoor. Ik heb dit uitgezocht voor de klant en de klant per e-mail op de hoogte gesteld. In totaal is er 23,00 euro aan datakosten in rekening gebracht, Hiervan is 7,00 euro al gecrediteerd. Wij zullen het restant van 16,00 euro ook vergoeden. De mogelijkheid tot het gebruiken van internet is geblokkeerd sinds 01/08/2012. Er zijn daarna ook geen datakosten meer ontstaan. De kosten die in september zijn gemaakt komen doordat er buiten de bundel gebeld en ge-sms’t is. Tevens zijn er kosten ontstaan vanwege het bellen naar 0900 nummers en gebruik van premium sms. Ik raad de klant aan zijn factuurspecificatie af te wachten welke omstreeks 20 oktober verschijnt op de persoonlijke Ik Ben pagina.
    Hallo,
    Fijn dat U bereid bent om hetgeen wat er onterecht afgehaalt is terug te betalen.Jammer dat daarvoor eerst een klacht indienen nodig is!Omdat er niets aan gedaan werd, ben ik naar de bank gegaan en heb de machtiging ingetrokken. Hiermee heb ik 2 maanden terug gevorderd en juli en augustus niet betaald. Ook heb ik mijn abonnement opgezegd omdat mijn vertrouwen helemaal weg is. Ik verwcht voor sept een rekening die ik natuurlijk betaal. mvg
    BEN
    Ik vind het jammer om te lezen dat het voor u zover heeft moeten komen. Ik raad u wel aan op de openstaande facturen te voldoen. De komende 2 weken zal ik de facturen uit het incassoproces verwijderen zodat er verder geen extra kosten bij zullen komen. Na 2 weken zal ik bij uitblijven van betaling, de facturen weer in het incassoproces plaatsen. Eventuele daaruitvloeiende kosten zal ik dan niet crediteren.
    Anoniem
    U wilt mij €16,00 terug geven staat in bovenstaande reactie. Ik heb 2 maand teruggevorderd omdat ik van u geen reactie kreeg. Die 2 mnd was €14, nog iets. Dus krijg ik dit nog aangevuld tot €16 van u terug. De facturen voor sept + oct betaal ik uiteraard, want ik ben een nette burger!
    Graag zie ik het bedrag van €16 min € 14 nog wat terug op mijn rekening.
    M v groet
    BEN
    Wij zullen de openstaande factuur van 14,29 euro laten vervallen. Mogen wij het restant van 1,71 verrekenen met de factuur van september?
    Hallo,
    Ja hoor, U mag het restant van € 1,71 verrekenen met de factuur van september.
    Met Vriendelijke Groet,
    BEN
    Prima, dan zullen wij het restant verrekenen met de factuur van oktober. Ik kan helaas geen creditering meer in het systeem plaatsen voor de factuur van september, ik zal daarom 1,71 in mindering laten brengen op de factuur van oktober. Dit zal omstreeks 20 november, op uw eindfactuur te zien zijn.
    Anoniem
    Prima, ik wacht het allemaal af. Komt goed.
    Met Vriendelijke groet.
    BEN
    Je kunt hier een nieuwe reactie schrijven...
    Anoniem
    De afhandeling is prima verlopen. Dit was ook mijn voorstel.

Anoniem

Ook een klacht indienen over BEN?