Klacht BEN: Van service heeft Ben nog nooit gehoord

B.B. Sanderse

Bij het aangaan van een abonnement + telefoon bij de firma Ben heb ik speciaal gevraagd hoe de ontvangst is op mijn huisadres daar ik in de grensstreek woon. Volgens de medewerker was deze perfect. Toch bleek deze slecht te zijn. Was vaak niet bereikbaar of zat op een Belgisch netwerk. Wederom de klantenservice gebeld en die vertelde mij dat dit even duurde voor de verbinding goed tot stand kwam. Er kwam geen verbetering en hem in begin juni 2017 wederom contact gezocht met de klantenservice, wachttijd ruim 1 uur. Ik moest een lijst bij houden wanneer wel en geen verbinding. Dat heb ik gadaan en deze opgestuurd. Na een paar weken kreeg ik antwoord dat inderdaad slecht was bij ons in de omgeving. Ik mocht mijn abonnement beëdigen. Wederom de klantenservice gebeld en weer een uur in de wacht. Ik mocht beëindigen maar moest de telefoon in 1x betalen. Aangegeven dat dit niet mogelijk was. Dan moest ik maar een regeling met een incassobureau treffen als ik niet betaalde. Na lang aandringen mocht ik in 4 termijnen betalen. En mijn nummer werd direct geblokkeerd. Op 18 juli krijg ik een nota dat ik in 1x moet betalen. Via FB contact gezocht en deze medewerker gaf toe dat het een foutje was en zou het in orde maken. Vandaag probeerde de firma het totaal bedrag af te schrijven. Bel de klantenservice niet meer want dat kost te veel van mijn bel te goed. Dus weer via FB geprobeerd en wacht op antwoord.

Wil de telefoon gewoon terug sturen daar Ben niet aan zijn afspraken houd.
Laatste telefoonrekeing wil ik betalen maar geen cent meer.

B.B. Sanderse
    Zojuist een nieuwe mail ontvangen van Ben met de volgende tekst;
    Hallo BB,

Op 28-6 is er met mij telefonisch contact geweest over een mogelijkheid om in 4 termijnen de afbetaling van een abonnement geregeld kan worden.

Er is op dat moment geantwoord dat dat mogelijk was. Helaas betreft het hier onjuiste informatie, BEN doet niet aan betalingsregelingen.

Excuses voor deze miscommunicatie.

Wanneer je deze situatie laat voortduren, komt het bij een deurwaarder terecht en is een betalingsafspraak wel te regelen. Helaas komen er op dat moment wel deurwaarderskosten bij.

Natuurlijk hoop ik dat er door jou een andere manier van oplossen mogelijk is.

Ik wens je een fijne dag toe!
    Vreemd dat als je een abonnement heb het toestel wel in 24 maanden kan betalen (dus afbetaling) Maar als je geen gebruik kan maken van het abonnement omdat Ben ondanks hun beloftes niet na behoren kan leveren er geen enkel redelijke oplossing is. Door leveringsproblemen van Ben kom ik nu in geldproblemen.
    BEN
    Hallo BB,

Ik vind de ontstane situatie heel erg vervelend. Helaas heeft Ben geen betalingsregeling dus het toestel zal bij directe opzegging in een keer afbetaald moeten worden. Het spijt mij dat je hierdoor in de geldproblemen komt

De groeten van Ben
    B.B. Sanderse
    Ben net gebeld door Ben ivb. met deze klacht. Ze geven toe dat ze nooit in dit gebied een abonnement hadden mogen verkopen. Daarvoor hun excuus. De medewerkster had mij nooit een betalingsregeling mogen voorstellen. Daarvoor hun excuus. Maar terug sturen van de telefoon of een betalingsregeling in welke vorm dan ook is niet mogelijk. Dus nu zit ik vast

B.B. Sanderse
Geen oplossing ondanks de fouten die zijn gemaakt.

Ook een klacht indienen over BEN?