Opgelost door BEN: VEEL te hoge rekening en foutieve facturen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 144813
Gebruiker
veronique
Datum
12 reacties

Details

Klacht

30 september 2013 ben ik een contract aangegaan met BEN. Half september 2015 heb ik hem verlengt met een nieuw contract (gedateerd op 16 september 2015) omdat we nooit problemen hebben gehad met de facturen. Sinds het nieuwe contract krijg ik bizar hoge kosten in rekening gebracht: ipv de afgesproken 15 euro per maand betaalde ik over oktober 43,34 euro en over november maar liefst 64,74 euro. En blijft Ben bij hoog en laag beweren dat mijn nieuwe contract in november pas is ingegaan. Na diversen mailtjes gestuurd te hebben hierover met uiterst onbevredigende antwoorden heb ik met BEN gebeld. Ik heb een uur met de beste man gesproken met de toezegging dat het 'rechtgetrokken' zou worden. Gisteren krijg ik helaas weer een bericht dat ik ;wat de ingangsdatum ongelijk heb (terwijl ik het contract met de goede datum hier als bewijs heb liggen) en over de belachelijk hoge andere kosten zwijgt ze in alle talen! Ik ben uiterst teleurgesteld en heb alle vertrouwen in BEN verloren.

Gewenste oplossing

Aangezien ik het vertrouwen in BEN volledig kwijt ben geraakt wil ik vernietiging van de overeenkomst wegens oneerlijke handelspraktijk en dwaling. In afwachting op een bevestiging zal ik de telefoon retour sturen.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

12 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Veronique,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  2. Auteur
    veronique
    Datum
    Heel aardig dat jullie tegemoet willen komenmet 17,50 retour!
    Maar daarmee is ons probleem bij lange na niet opgelost! Ik blijf het heel vreemd vinden dat ik vanaf 1 oktober gebruik kan maken van de nieuwe telefoon mét het nieuwe contract(bewijs aanwezig) en vervolgens nú hoor dat hij pas 1november ingaat (...volgens mij missen we een paar weken...) om nog maar te zwijgen over de abnormale data verbruik tarieven! Als ik slaap boven mijn wifi ,mét de tel uit, incl; alleen updaten met wifi....
  3. Auteur
    veronique
    Datum
    Ik wordt opgelicht. Mijn wens is om dit contract op te heffen vanwege oneerlijke handelspraktijken en dwaling.
  4. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Veronique,
    Ik heb uw e-mail ontvangen. Ik had u echter gevraagd een kopie van uw contract te sturen. Deze heeft u niet bijgevoegd. Zou u dit alsnog willen doen?
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  5. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Veronique,
    Er is een reactie op uw e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  6. Auteur
    veronique
    Datum
    Er is NU AL 377 mb verbruikt met nog 27 resterende dagen....WAT GODSONMOGELIJK IS!!!! Mij rest nu alleen maar een keuze van: OF procederen OF afkopen!!! SCHANDALIGE OPLICHTERIJ!!!!
  7. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Veronique,
    Heeft u inmiddels al in uw toestel gekeken naar het verbruik?
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  8. Auteur
    veronique
    Datum
    Natuurlijk heb ik en vele andere mensen met mij al heel vaak gekeken en veel geprobeerd in en met mijn telefoon om te kijken of er op die manier een oplossing is te vinden. Zelfs T-Mobile was zo vriendelijk om mee te kijken. Daar ligt het probleem dus niet!
  9. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Veronique,
    Geeft uw toestel ook aan dat u 377 MB heeft verbruikt?
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  10. Auteur
    veronique
    Datum
    Er zit waarschijnlijk iets heel vreemds in het toestel de huawei p8 lite waardoor hij absurt veel MB's verbruikt die niemand kan corrigeren. Dus deze hebben we nu verkocht aan iemand die alleen belt met de telefoon. Aangezien ik met de nieuwe telefoon niets anders heb gebruikt dan met mijn oude Iphone heb ik die dus maar weer in gebruik genomen in de hoop dat die veel te hoge kosten ophouden. Gaat het evengoed nog verder dan koop ik het abonnement maar af voordat ik nog meer geld kwijt ben.
  11. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Veronique,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  12. Auteur
    veronique
    Datum
    Ik ben heel erg blij en content met het genereuze gebaar van de medewerkster van BEN die deze klacht voor ons heeft opgelost.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen