Klacht BEN: Voorwaarden niet vermeld in algemene voorwaarden

Klachtnummer
# 196605
Gebruiker
mbboskan
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Een maand geleden heb ik een telefoon abonnement afgesloten bij BEN. Bij een kort verblijf in het buitenland merkte ik op dat ik in het buitenland geen gebruik kan maken van alle diensten, zo kan ik niet bellen en internetten.
Bij verder onderzoek blijkt dat dit op de website van BEN vermeld staat, maar ik zie het nergens terug in de algemene voorwaarden voor een telefoonabonnement die zijn meegestuurd tijdens het ondertekenen van het contract.
Om in het buitenland te kunnen bellen moeten er twee rekeningen betaald worden of er moet een voorschot van 100 euro betaald worden. Deze voorwaarden staan niet beschreven in de algemene voorwaarden en waren niet gemeld tijdens het ondertekenen.

De oplossing

Ik wil zo snel mogelijk kunnen bellen in het buitenland.
Ik wil dat er verduidelijking komt in de algemene voorwaarden voor toekomstige klanten.

1 reactie

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Hallo Merd,

    Dankjewel voor je bericht. Wat vervelend dat je niet op de hoogte was van de blokkade. In artikel 7.6 van mijn algemene voorwaarden staat dat ik een voorschot of betalingsgarantie kan verlangen in bepaalde gevallen. Ik begrijp dat dit onduidelijk kan zijn en zal je punt daarom meenemen bij het hernieuwen van mijn voorwaarden.

    De blokkade kan ik echt pas verwijderen wanneer de eerste twee facturen zijn betaald of wanneer er een voorschot is betaald. Sorry voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    Ben

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen