Opgelost door BEN: wettelijke opzegtermijn negeren

ruud53

Ik ben van een Simonly abonnement bij Ben overgestapt naar een ander. Bij dat abonnement heb ik een maand opzegtermijn. Ik heb op 10 oktober jl. bij Phonehouse in De Boogaard in Rijswijk het nieuwe abonnement aangeschaft en voor nummerbehoud gekozen. De overstapdatum was dus 11 november 2013.
Vandaag, 12 november ben ik terug gegaan naar de winkel omdat m'n nieuwe simkaart nog steeds geen verbinding gaf. Na naslag in de computer meldde de verkoper dat de juiste datum 18 november is "want BEN is een dochter van T-mobile en dochtermaatschappijen moeten altijd toestemming vragen aan de moeder voor een opzegging met nummerbehoud". Dat kost volgens de verkoper bij dochters in de regel een week extra.
Aannemende dat de verkoper mij de juiste info verstrekte vandaag vind ik:
1. het grof dat telecomproviders bewust de wettelijke regels omzeilen!!!
2. dat Phonehouse mij niet voldoende heeft geïnformeerd bij de te verwachten datum overstap! Slordig

sancties op het omzeilen van de wettelijke termijn; bijvoorbeeld een standaard schadevergoeding zoals inmiddels bestaand bij vertraging van vliegreizen.

BEN
    Contact opgenomen met de heer De Roo. Meneer wilde echter een schriftelijke uitleg. De uitleg heb ik deze middag via een e-mail verzonden.
    ruud53
    Misser bleek niet bij Ben te zitten maar bij Phonehouse. Ben heeft zich aan de opzegtermijn gehouden.

ruud53

Ook een klacht indienen over BEN?