Klacht BEN: Wij kennen u niet behalve als wij geld van u willen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 120816
Gebruiker
MerelR
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Tot half februari 2015 had ik een abonnement bij Ben. In april kreeg ik de laatste rekening. Ik kon het bedrag niet thuisbrengen dus ging naar de site. Ik kon echter niet meer inloggen omdat de combinatie van mijn telefoonnummer en geboortedatum niet bekend was. Na aanmaning heb ik toch maar betaald, om van het gezeur af te zijn. Enige tijd later kreeg ik bericht: ik had te laat betaald en op mijn volgende rekening zou 15 euro daarvoor in rekening worden gebracht. Dat was tevoren niet aangekondigd en dus in strijd met de WIK. Ik heb dan ook niet betaald. Gevolg aankondiging van afsluiting, een tweede rekening van 15 euro en melding bij "Preventel". Toch maar gebeld al duurt het altijd uren voor je erdoor komt. Het duurde inderdaad uren. Vervolgens werd de hoorn erop gekieperd. Ik ben er nu wel klaar mee.

De oplossing

Gaarne rekening op nul zetten, mij bevestigen dat dat is gebeurd en dat er niet wordt gemeld en mij verder niet meer lastig vallen. Alternatief: geef mij jullie adres om een dikke vette brief naar jullie toe te sturen.

4 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Merel,


    Ik heb je zojuist een bericht gestuurd naar het email adres dat bekend is bij mij.


    Met vriendelijke groet,


    Ben
  2. Auteur
    MerelR
    Datum
    Er wordt gemeld dat het gaat om herinneringskosten voor de factuur over maart en dat daar niets aan te doen is. Ben heeft echter geen veertiendagenbrief conform de W.I.K. verzonden, zodat Ben niet gerechtigd is die kosten op te voeren. En zo nodig ga ik hierover procederen...
  3. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Merel,

    Zojuist heb ik u een e-mail bericht verstuurd naar het e-mail adres dat bij mij bekend is.


    Met vriendelijke groet,

    Ben
  4. Auteur
    MerelR
    Datum
    Er wordt domweg niet ingegaan op wat ik zeg. Reuze irritant. Maar dan moet dat maar voor de rechter.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
MerelR
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen