Klacht BENU Apotheek Musis: Eigen risico wordt verhoogt met € 23,74 voor niet geleverd medicijn.

sad Niet opgelost
masmol

ZOVEELSTE ZAAK VAN BEDROG DOOR ONZE GEZONDHEIDZORG. Ik heb op 24 April 2019 een recept voor Acid a vit creme 0,5 mg bij “Benu apotheek Musis” in Arnhem ingeleverd. Ik gebruik dit medicijn al tien jaar dus ken het door en door en weet er waarschijnlijk meer van dan de gemiddelde apotheek medewerker De medewerkster vertelde mij dat het al geruime tijd moeilijk leverbaar is en waarschijnlijk pas in juli weer beschikbaar zou zijn. Toen ik in juli weer naar de apotheek ging om te vragen waar het bleef werd mij verteld dat het waarschijnlijk september zou gaan worden. Tot mijn grote verbazing en verontwaardiging werd mij op het overzicht van mijn verzekering CZ wel in juli een “begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel” a € 23,74 ten laste van mijn eigen risico berekend. Op de eerste plaats was dit voor mij geen nieuw geneesmiddel ik ken het door en door al meer dan tien jaar en op de tweede plaats is mij alleen verteld dat het niet leverbaar zou zijn. Ik vind dit dus pure oplichting. Ik heb de manager van de apotheek bij gehaald en een verklaring geëist en die zei dat het zo volgens de procedures geregeld dient te worden. Honderduizenden oude en zieke mensen die hun digitale overzicht van de zorgverzekeringen niet inzien worden zo bedrogen. Toen ik vroeg wat er nu gebeurd als het medicijn er eind jaar nog niet is want de levering is al heel lang slecht werd mijn door de manager verteld dat ik dan een verzoek tot intrekking van het ten onrechte belaste bedrag kon krijgen. Ik bedankte ze voor de uitleg en vroeg ook maar even “of deze uitleg van deze vreemde bedrogconstructie” ook nog over een paar maanden als begeleidingsgesprek op mijn overzicht van CZ zou vermeld zijn. Er kon nog net een glimlachje vanaf.

Bij bestelling van een medicijn dat al heel lang niet leverbaar is en voorlopig ook niet zal zijn geen kosten ten laste van het eigen risico brengen bij een kort gesprekje waarin verteld wordt dat het pas over 4 maanden leverbaar is ( en nu inmiddels 8 maanden) onder het mom van "begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel" vooral niet als het om een medicijn gaat waarvan de gebruiker door 10 jaar gebruik meer weet dan de assistente zelf.

masmol
    Alleen nog een telefonische reactie gehad maar geen oplossing of idee voor verbetering.
    masmol
    Ik wil de klacht aanhouden want ben het er nog steeds niet mee een dat een apotheek € 24,oo t doorberekend aan de verzekering voor een niet geleverd medicijn en ook kosten voor gesprek dat er uit bestond om mij te informeren dat het niet leverbaar was. Vreemde procedure .... pure oplichting !
    Procedure nog hetzelfde

masmol
Heb wel een telefoontje van apotheek gehad maar is uitleg dat het probleem niet te verhelpen is omdat de procedure dat niet toelaat. Het probleem blijft dus voortbestaan.

Ook een klacht indienen over BENU Apotheek Musis?