Klacht BENU Apotheken: Achterhouden van essentiele informatie resulteerd in een neusspray van €275,0

Benu klacht IJsselstein

Mijn apotheek informeerd mij altijd of een product wel of niet binnen het eigen risico valt of niet, tevens informeren ze altijd wat de kosten zijn voor bepaalde medicijnen. Nu ik een niersteen aanval heb gehad en mijn vrouw naar onze apotheek is gegaan om bepaalde medicijnen op te halen, werd ze geinformeerd dat een product wel in hun voorraad zat maar ze deze niet konden vinden. Zij is daarna doorverwezen naar een Andere Benu Apotheek die haar daarop wederom doorverwees naar de Benu Apotheek op de Ewout locatie in IJsselstein. daar hebben ze de volle mep doorbelast vwb consultcosten voor de medicijnen die ik regelmatig gebruik (o.a.Diclofenac, Oxcodon,) ze hebben ons niet verteld dat de neusspray (Instanil) €270,00 kostte. We hebben hier met onze apotheek over gesproken en zij begrepen onze klacht. Zij informeren ons wel en vonden dit daarom ook spijtig te horen. Te meer de laatste apotheek de declaratie bij onze zorgverzekering heeft ingediend adviseerde zij ons met hen in contact te treden.
Dit hebben we gedaan en, ondanks dat zij vinden dat ze dit wel hadden kunnen informeren zijn ze dit niet verplicht en verschuilen zij zich hierachter. Ze willen het medicijn niet terugnemen/ afschrijven en ons schadeloos stellen.

in ontvang graag een creditnota van €275,00

BENU Apotheken is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Ook een klacht indienen over BENU Apotheken?