Klacht BENU Apotheken: Achterhouden van essentiele informatie resulteerd in een neusspray van €275,0

Klachtnummer
# 490356
Gebruiker
Benu klacht IJsselstein
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Mijn apotheek informeerd mij altijd of een product wel of niet binnen het eigen risico valt of niet, tevens informeren ze altijd wat de kosten zijn voor bepaalde medicijnen. Nu ik een niersteen aanval heb gehad en mijn vrouw naar onze apotheek is gegaan om bepaalde medicijnen op te halen, werd ze geinformeerd dat een product wel in hun voorraad zat maar ze deze niet konden vinden. Zij is daarna doorverwezen naar een Andere Benu Apotheek die haar daarop wederom doorverwees naar de Benu Apotheek op de Ewout locatie in IJsselstein. daar hebben ze de volle mep doorbelast vwb consultcosten voor de medicijnen die ik regelmatig gebruik (o.a.Diclofenac, Oxcodon,) ze hebben ons niet verteld dat de neusspray (Instanil) €270,00 kostte. We hebben hier met onze apotheek over gesproken en zij begrepen onze klacht. Zij informeren ons wel en vonden dit daarom ook spijtig te horen. Te meer de laatste apotheek de declaratie bij onze zorgverzekering heeft ingediend adviseerde zij ons met hen in contact te treden.
Dit hebben we gedaan en, ondanks dat zij vinden dat ze dit wel hadden kunnen informeren zijn ze dit niet verplicht en verschuilen zij zich hierachter. Ze willen het medicijn niet terugnemen/ afschrijven en ons schadeloos stellen.

Gewenste oplossing

in ontvang graag een creditnota van €275,00

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

BENU Apotheken is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

0 reacties

Ook een klacht indienen over BENU Apotheken?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen