Klacht BENU Apotheken: Het niet of niet tijdig informeren over wijzigen uitleveren hulpmiddelen.

Willem

Ik ben diabetespatiënt type 2. Ik gebruik insuline waarvoor je priknaaldjesnodig heb. Dit priknaaldje draai je op de insulinepen voordat je kan injecteren.
Nu is het altijd zo geweest dat ik de priknaaldjes en ander diabeteshulpmiddelen kon bestellen bij mijn benu-apotheek. Ik was zowat door de priknaaldjes heen en belde dus met mijn Benu-apotheek. Deze gaf aan de priknaaldjes en ander hulpmateriaal niet meer te leveren. Ik moest contact opnemen met Benu-direct. De reden is dat (zie hieronder de beschrijving)

BENU Apotheek heeft vanaf 2021 geen contract meer met zorgverzekeraars VGZ, De Friesland en Zilverenkruis voor het leveren van hulpmiddelen. Gelukkig is er een oplossing: Bestel uw hulpmiddelen door de vertrouwde BENU services via BENU Direct Hulpmiddelenzorg. Zo krijgt u toch uw medische hulpmiddelen.

Wat betekent dit voor u?
BENU Apotheek heeft vanaf 2021 geen contract meer heeft met De Friesland, VGZ (voor diabeteszorg) en Zilverenkruis. Hierdoor worden uw hulpmiddelen niet meer vergoed bij uw BENU Apotheek.

Nu ben ik niet geïnformeerd door mijn Benu-apotheek over deze nieuwe vorm van uitlevering van hulpmiddelen en ik moet hiervoor ook nog eens een "Voorschrift" via mijn huisarts regelen zodat Benu-direct de hulpmiddelen mag uitleveren.

Totaal niet geïnformeerd op welke wijze dan ook en dat vindt ik voor een apotheek ( waarvoor je wel kosten mag betalen voor uitleg van een geneesmiddel) niet gepast vandaar ook mijn klacht.
Het gaat in dit geval over Benu-apotheek aan de Reyeroord te Rotterdam.

In elk geval een excuses is hier op zijn plaats en een les om patiënten ( klanten) doormiddel van een brief of een e-mail op de hoogte brengen van wijzigingen.
Er is nog geen contact geweest

BENU Apotheken is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Ook een klacht indienen over BENU Apotheken?