Klacht Besthome4u: Onbetrouwbare verhuurder: BestHome4u

sad Niet opgelost
G.R. Boedhoe

Geachte heer, mevrouw,

Op 14 december kregen wij een bericht van dit bedrijf dat wij na het bezichtigen van een woning die zij beschikbaar hadden gesteld, dat ik samen met mijn huisgenote de trotse nieuwe huurders konden zijn. De vrouw die met ons contact zou houden heeft ons vervolgens op de hoogte gesteld van alles dat wij nog moesten aanleveren vóór het ondertekenen van het huurcontract. Anderhalf maand huur was inmiddels al betaald en eventuele voorbereidingen voor het huis ook, zoals aanschaffing van apparatuur en meubels.

Tijdens de bezichtiging heeft deze vrouw mij gevraagd of ik een eventuele garantsteller heb en heb aangegeven van wel. Deze week gaf ze aan om een borg/garantieformulier in te vullen met de gegevens van mijn moeder die garant zou staan. Nu mijn moeder het niet helemaal support om uit huis te wonen, wilde ik niet haar als eerste keuze hebben. Ik heb de mevrouw gemaild met de vraag of het mogelijk was om een andere garantsteller aan te kunnen geven en anders mijn huisgenote zelf, nu zij een vaste baan heeft. Hierop kregen wij als antwoord dat het niet mogelijk is om je huisgenote als garantsteller te zetten en daarmee beëindigd ze alle contact en het contract. Ze hebben aangegeven niet meer door te willen gaan met ons als huurders. Ik heb dit meteen besproken met mijn moeder en meteen erachteraan gemaild dat ze wel garant wilt staan. Deze vrouw presteert vervolgens om de hele dag haar telefoon niet op te nemen en geeft meteen aan niet professioneel genoeg te zijn om de telefoon durven aan te nemen. Ruimte om dit eventueel te kunnen bespreken, heeft zij ons niet gegeven. Tevens onderschrijft ze de grote moeilijkheden die mijn huisgenote en ik nu hebben ook niet! We staan praktisch in korte tijd op straat, omdat zij ons valse hoop heeft gegeven. De reden die zij per mail kort heeft aangegeven, is dat een van ons een student is (wel werkende), en dat dat niet betrouwbaar is. Waarom geeft zij dit niet meteen bij aanvang aan, of zelfs vóór het aannemen van ons als nieuwe huurders?

Het tussenbedrijf Housing Anywhere zal ervoor zorgen dat ons geld meteen wordt teruggestort.

Is dit toegestaan als verhuurder? Zonder geldige reden en 2 dagen vóór contract ondertekening alles opzeggen? BestHome4u moet ergens worden aangemeld als niet professioneel en zeer onbetrouwbaar voor huurders.

Wij vinden dat Besthome4u hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

G.R. Boedhoe
BestHome4U heeft helemaal geen reactie geplaatst!

Ook een klacht indienen over Besthome4u?