Wij vinden dat Bestiesontour.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Bestiesontour.nl: Webshop maakt zich schuldig aan misleiding.
Details
Klacht
Ik heb op 18/12 een jurkje besteld in 2 verschillende maten via de webshop https://bestiesontour.nl/. Deze webshop maakt zich schuldig aan misleiding. Zo staat op de website bij algemene voorwaarden een adres in Rotterdam vermeld. Op de productpagina staat: "op voorraad" en daaronder staat "vandaag besteld, morgen verzonden". Deze boodschap viel mij pas later op toen ik me afvroeg waarom het zolang duurde. In de snelheid had ik nl. gezien: vandaag besteld, morgen bezorgd, iets wat je uiteraard vaker ziet. Nadat ik beter ging kijken zag ik dus dat er "verzonden" stond en dat er helemaal niks gezegd wordt over levertijd. Uiteindelijk kreeg ik de bestelling op 5/1. Sowieso al veel te laat aangezien ik deze jurkjes op 18/12 had besteld voor een feest voor oud & nieuw. Ik wilde eigenlijk gelijk retourneren, maar heb een jurkje bekeken. Dit jurkje was compleet een ander jurkje dan het jurkje vermeld op de site. Ik heb gelijk contact opgenomen met de website dat ik wilde retourneren. Zij gaven vervolgens aan dat dit mogelijk was, maar dat ik eerst een foto moest sturen van het pakketje en daarna te horen kreeg of ik voor retour in aanmerking kwam. Ik heb een foto gestuurd en na beoordeling kreeg ik te horen dat ik mocht retourneren. Pas op dit moment werd het retouradres met mij gedeeld: een adres in China. Op de website werd wel vermeld dat retourkosten voor eigen rekening waren, maar nergens werd vermeld dat je dan eigenhandig een pakketje terug moest sturen naar een Chinese fabriek. De kosten voor een retour naar China staan natuurlijk niet in verhouding en komen daarnaast volledig uit de lucht vallen gezien er een adres in Rotterdam wordt vermeld bij de algemene voorwaarden. Ik heb aangegeven dat dit tegen de wet is, dat ze überhaupt voor aankoop hadden moeten vermelden dat ze een retouradres in China hanteren en wat de kosten voor retour in dat geval zijn. Daarnaast voldoet het ontvangen jurkje niet aan de gesloten overeenkomst, het is nl. een heel ander jurkje. Desondanks heeft de webshop aangegeven mijn geld niet terug te willen geven omdat dit nu eenmaal hun retourbeleid is. Vandaar dat ik stappen onderneem omdat dit valt onder misleiding.Gewenste oplossing
Ik wil mijn geld terug en ik ga niet retourneren naar China. Ik heb aangegeven de jurkjes prima retour te willen sturen naar het adres in Rotterdam wat ze vermelden bij algemene voorwaarden.Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.