Klacht Bestway: Bestway Chlorinator weigert dienst omdat ze geen zoutlevel meet

Klachtenkompas

De Bestway Chlorinator geeft aan dat er geen zout in het zwembad zit. Dat zit er echter wel in net als 2 voorgaande jaren. Een check met de Chlorinator van onze dochter geeft uitsluitsel: er is genoeg zout. Waarschijnlijk dus een kleine reparatie nodig aan de zoutmeter. Bij de leverancier van Cranenbroek Schijndel wordt ik naar Bestway gestuurd. Die maken dit type niet meer en hebben geen nieuw type (mei 2016). Van Cranenbroek wil niets doen (apparaat is precies 2 jaar oud). Men volgt de kromme redenering van Bestway dat als iets 2 jaar functioneert het geen fabricagefout kan zijn.
Van Cranenbroek wil na een hele briefwisseling en telefonisch contact 10% korting geven op de volgende bestelling. Tja, het aankoopbedrag is te laag om met advocaten aan de slag te gaan. Van Cranenbroek gaat de nieuwe generatie niet meer voeren omdat men er te weinig verkoopt (of omdat er teveel klachten zijn denk ik dan). Ik voel me in de kou gezet, maar heb geen idee hoe hiermee nog verder te komen.

Graag was ik doorgestuurd naar een bedrijf dat tegen een redelijke betaling zou kunnen repareren of had ik tegen bijbetaling een nieuw apparaat willen ontvangen. Na twee keer telefonisch contact met Bestway heb ik de conclusie getrokken dat zij het afpoeieren van klachten tot kunst hebben verheven. Van Van Cranenbroek had ik verwacht dat zij Bestway tot de orde zouden roepen, maar die laten je ook bungelen. Juridisch gezien is het immer een probleem van Van Cranenbroek omdat zij leverancier zijn. Alsof men het met Bestway heeft afgesproken.

Wij vinden dat Bestway hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?