Klacht Besured: Besured int 2x in Januari zorgverzekering

chloe

Ik heb herhaaldelijk contacten onderhouden met besured , ik heb /had een voorstel gedaan om de premie van januari 2015 tot eind december te laten doorlopen en niet laten stoppen tot november ( zoals bij andere zorgaanbieders het normaal is). ik ben in een web verzeild geraakt , door alle miscommunicaties heeft Besured mijn aanvullende tandartsverzekering beëindigd, ik heb het bedrag voldaan, krijg vervolgens een mail dat ik nooit een aanvullende verzekering heb gehad, volgens een incassobureau staat er nog meer open , heb nu om een specificatie gevraagd omdat het bedrag verdubbeld is binnen 1.5 dag moest voor 15 juni betalen heb ik gedaan voor maand januari

Dat alles hersteld word, door alle miscommunicatie , ik voel me zwaar gedupeerd .

Besured
    Beste Chloe (Charelle),

Het is voor ons vervelend om te lezen dat jij je gedupeerd voelt en ook dat je aangeeft dat dit komt vanwege miscommunicatie.

Wij hebben je juist op allerlei manieren geprobeerd duidelijk te maken hoe jouw achterstand is ontstaan. Daarnaast zijn wij je hierin ook nog tegemoet gekomen door de extra kosten te laten vervallen en je een betalingsregeling aan te bieden.

Omdat je ondanks ons aanbod/ uitleg de regeling niet bent nagekomen, (en jouw achterstand was opgelopen tot 2 maanden) zijn wij genoodzaakt geweest om jouw aanvullend pakket (geen tandartspakket) te beëindigen. Deze consequentie is vooraf tijdig duidelijk gemaakt.

Vanwege jouw achterstand is je aanvullend pakket beëindigd. Dit is, naast de basisverzekering, het enige pakket wat je had afgesloten. Je hebt dan ook nooit een tandartspakket bij ons gehad waardoor wij deze ook nooit hebben kunnen beëindigen.

Op dit moment hebben wij inmiddels de premie voor één maand achterstand van jou ontvangen. Hierdoor blijft er nog één maand openstaan welke reeds is overgedragen aan het incassobureau. Wanneer je dan ook helemaal bij wilt zijn met betalen, dan zal je ook deze maand nog moeten voldoen.

Kortom; wij willen nogmaals benadrukken dat wij het vervelend vinden dat jij je gedupeerd voelt echter zijn wij van mening dat wij er alles aan hebben gedaan om de situatie duidelijk te maken. Indien je inhoudelijke vragen hebt dan kan je ons altijd bereiken op telefoonnummer 078-611 81 11. Wij leggen het je graag persoonlijk uit.

Groeten,

Webcareteam Besured
    chloe
    In principe heb ik nogmaals geen achterstand dit is van januari 2015 (2x ) zodat ik in november niet meer hoef te betalen in de maand December ( zoals bij andere zorgverzekeraars) maar hierover kan niet onderhandeld worden. Daarom conclusie ,ik kan niet wachten tot november om naar een andere zorgverzekeraar te gaan ( ben 2 jaar bij jullie geweest maar niks anders dan ellende ( ik moet sws nog 4 jaar studeren dus..............
    Besured
    Beste Chloe,

Bedankt voor je terugkoppeling.

De maand januari is inmiddels voldaan. De achterstand die nu nog aan de orde is heeft betrekking op de maand april. De premie voor de maand april ligt momenteel bij Janssen en Janssen en zal dan ook bij hen voldaan moeten worden.

Wanneer je jouw zorgverzekering wil beëindigen per 1 januari 2016 is dit uiteraard mogelijk. Wel willen wij je er op attenderen dat overstappen alleen mogelijk is wanneer alle premie achterstand is voldaan.

Mocht je hier vragen over hebben dan horen wij dit graag.

Groeten,

Webcareteam Besured
    chloe
    Dit is toch geen voorstel?????????????????

chloe

Ook een klacht indienen over Besured?