Klacht Beter Bed: Duur BeterBed matras vertoond snel vervorming en diepe gleuven

W.J.M. Meeuwesen

Wij hebben bij Beterbed voor veel geld een Platinum Pocket Sup matras gekocht dat op 24 maart 2017 geleverd is. Dit matras vertoonde kort na ingebruikname al vervorming en toen het ons te gek werd voor zo’n duur matras, kwam uiteindelijk een monteur langs. Deze monteur beoordeelde deze vervorming die toen al binnen 6 maanden opgetreden was als (natuurlijk…) binnen de norm alhoewel hij wel moest toegeven dat niet alleen de zachte delen, maar ook de harde delen al vervorming toonde. Draaien moet maar van kop naar voet, want van boven naar onder kan niet met dit soort matras, wat zogenaamd niet gedraaid hoeft te worden met dezelfde levensduur. Dit blijkt dus al na een half jaar niet zo! De monteur is vervolgens snel vertrokken met de mededeling dat garantie nog niet aan de orde is, maar bij een verdere vervorming eventueel wel kan komen. Maar dan zul je zien dat de garantieperiode afgelopen is!
Vervolgens hebben we s’avonds met de verbazing van deze conclusie van BeterBed nogmaals naar het matras gekeken en toen mijn vrouw mij het één en ander aan mij liet zien waarom zij slecht slaapt op dit matras, merkten we naast de vervorming zelfs nog een soort gleuven op met diepte van veel meer dan 1.5 cm.

We hebben veel geld betaald voor een goed matras met een lange levensduur en eisen ook zo’n matras. Als dit specifieke matras of dit soort matras niet aan de eisen voldoet, eisen wij een vervangend of eventueel een ander soort matras wat wel aan onze eisen voldoet en na gebruik geen vervorming of gleuven vertoond; en zeker niet al na zo’n kort periode.
Wij hebben deze klacht ruim binnen de 6 maanden periode gemeld en zelfs hiermee gewacht om te kijken of het niet erger werd, wat het helaas dus wel deed.

W.J.M. Meeuwesen
    Beter Bed laat een onafhankelijk controleur (voor zover dat kan als zij hem inhuren) naar het matras kijken. We wachten af, maar zullen niet verbaasd zijn als het in lijn is met wat Beter Bed wil horen.
    W.J.M. Meeuwesen

De onafhankelijk controleur komt morgen langs. We zijn benieuwd.
    W.J.M. Meeuwesen

Beter Bed heeft op vrijdag (na 1 uur in de wacht gestaan te hebben…) telefonisch doorgeven dat we een ander matras mogen uitkiezen, wat we op zaterdag in een Beter Bed winkel gedaan hebben. Hier hebben we echter nog geen vervolg op gekregen, omdat dit aan de winkel doorgegeven zou worden, wat echter niet gedaan was.
    W.J.M. Meeuwesen

We hebben een nieuw matras mogen uitkiezen en zullen deze klacht na tevredenheid sluiten als deze daadwerkelijk bezorgd is.

Beter Bed
    Naar aanleiding van het bezoek van de onafhankelijke controleur, wordt het huidige matras omgeruild.
    Dhr Meeuwesen is telefonisch geïnformeerd over de datum waarop de omruiling gepland staat.
    W.J.M. Meeuwesen

Als het nieuwe matras daadwerkelijk en in goede orde bezorgd is, zullen wij deze klacht als naar tevredenheid opgelost afsluiten.

Beter Bed
    Op 28.11.2017, zoals u bekend bent zullen uw matrassen bezorgd worden.
    Bent u er van op de hoogte dat u continue dezelfde klacht plaatst?

Wij begrijpen de situatie en willen het ook zo spoedig mogelijk voor u oplossen.

Beter Bed.
    W.J.M. Meeuwesen

BeterBed, Ik sluit de klacht graag af als het matras daadwerkelijk bezorgd is en zou niet weten hoe anders de klacht open te houden tot die tijd.
    W.J.M. Meeuwesen

Het is overigens maar 1 matras en dus niet matrassen.

W.J.M. Meeuwesen
    Vandaag hebben we het nieuwe matras ontvangen en kunnen we deze klacht dus naar volle tevredenheid afsluiten.