Klacht Beter Bed: Geen reactie op klacht en verkeerde informatie over uitprobeergarantie

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 378518
Gebruiker
3_maanden_wachtende_op_reactie
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Onderstaande klacht hebben wij bijna 3 maanden geleden gestuurd aan Beter Bed. Daarna hebben we ook nog een herinnering verstuurd. Maar tot nu toe geen enkele reactie.

Aan Beter Bed

Verstuurd per email aan: info@beterbed.nl

Betreft: Klacht

…., 29 april 2019

Geachte heer/mevrouw,

Op 1 december 2018 hebben wij het matras Gold Pocket Deluxe Gel 140x200 (artikelnummer 465981, ordernummer..) bij u gekocht. De koop vond plaats in filiaal Elst bij verkoper D.-B. Het matras werd geleverd op 31 december 2018.

Voorafgaand aan de koop hebben wij mevrouw D.-B. gevraagd of er een uitprobeergarantie geldt voor dit matras. Mevrouw D.-B. gaf aan dat je daar tot maximaal 90 dagen na levering gebruik van kunt maken. Wij wezen mevrouw D.-B. erop, dat er in de verkoopvoorwaarden enkel eenpersoonsmatrassen voor in aanmerking komen. Ze gaf aan dat wij een matras hebben met twee ligplekken, waardoor de kosten op twee keer 60 euro, dus 120 euro uitkomen. Aangezien wij ook gebruik maakten van de actie twee halen, één betalen, waarbij het ging om twee ligplekken, één ligplek betalen, klonk dit voor ons op dat moment niet onaannemelijk. Daarnaast gingen we ervan uit dat we uw medewerkers op zijn of haar woord moeten kunnen vertrouwen. Tevens adviseerde ze dat we het matras vier weken zouden uitproberen, om ons lichaam de tijd te geven aan het matras te wennen.

Wij besloten het nog iets langer de tijd te geven. Vanwege de extra kosten, het niet-duurzame karakter en de omhaal in geval van omwisselen van een matras. Toch voelden we ons genoodzaakt om vanwege rugklachten om op 29 maart 2019 gebruik te maken van de uitprobeergarantie.

Op 29 maart bij Beter Bed Elst vertelde een andere verkoper ons dat deze uitprobeergarantie niet geldt voor tweepersoonsmatrassen. Wij gaven aan dat verkoper D.-B. dit wel heeft aangegeven. De verkoper op 29 maart stuurde voor ons een bericht naar het hoofdkantoor. Een paar dagen later volgde als antwoord dat de uitprobeergarantie niet geldt.

Hierbij willen wij een klacht indienen. Wij voelen ons misleid bij onze aankoop. De mogelijkheid tot uitproberen en de bevestiging hiervan van een van uw medewerkers, is voor ons mede bepalend geweest om over te gaan tot aankoop. Daarnaast voelen we ons benadeeld in het niet naar behoren afhandelen door het hoofdkantoor. Wij verwachten een passende oplossing van u, namelijk een omruilmogelijkheid volgens de ons beloofde voorwaarde.

In afwachting van uw reactie.
Hoogachtend,


De oplossing

Wij verwachten ten eerste een reactie op onze klacht en daarnaast een passende oplossing, namelijk een omruilmogelijkheid volgens de ons beloofde voorwaarde.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Beter Bed is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    3_maanden_wachtende_op_reactie
    Datum
    Nog geen reactie ontvangen

Uiteindelijke oplossing

Auteur
3_maanden_wachtende_op_reactie
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is nog steeds geen reactie gekomen van Beter Bed.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Beter Bed?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen