Opgelost door Beter Bed: Slecht slaapadvies en geen oplossing.

content Opgelost
Eline

We hebben in november ons bed + matrassen + beddengoed en kussens geleverd gekregen van Beter Bed. We wilden graag een bed met elektrische lattenbodem en in de winkel besloten we om twee losse matrassen met een topmatras met split te kopen ipv één matras. Dit omdat ik nog regelmatig mijn zoon voedt in bed. Volgens de verkoopster zou dit qua comfort weinig verschil maken. We hebben nog expliciet gevraagd of er geen kuil zou ontstaan en dat zou volgens haar niet het geval zijn.

Maar helaas. Binnen een paar weken viel het ons al op dat er een kuil in het midden ontstond. We dachten toen dat de topmatras misschien nog verder moest uitrollen, maar dat bleek niet het geval. Ook niet als we de matrassen, zoals ons geïnstrueerd was, om de zoveel weken omdraaiden.
Een paar weken geleden heb ik Beter Bed gebeld. Iemand is langs geweest. Hij concludeerde dat de matrassen technisch in orde zijn. Hij legde uit dat de randen niet bedoeld zijn om op te liggen, want daar zit geen ondersteuning. Ze werden echter wel verkocht als twee eenpersoonsmatrassen die op een bed kunnen omdat je er met een topmatras 'het echt geen probleem zou zijn'.

Beter Bed heeft zeven grote geruststellingen op hun website geformuleerd. Nummer drie is dat ze al ruim dertig jaar deskundig advies geven. Helaas bleek dit niet waar. Nummer vier is dat ze klanttevredenheid erg belangrijk vinden. Echter, toen ik de klantenservice belde na het bezoek van de monteur, kreeg ik te horen dat we 60 euro moeten betalen als er nog een keer iemand naar komt kijken. Daarnaast geven ze allerlei garanties, maar omdat wij er 28 dagen overheen zitten, kunnen we onze matrassen niet meer omruilen.
Daarnaast staat op hun website dat ze de klanten benaderen vier weken na aankoop. Dit is bij ons niet het geval geweest, anders hadden we het probleem op dat moment al voorgelegd.

Zonde dat we een investering doen van ruim 2000 euro, waarvan je denkt dat je nog minstens zeven jaar plezier van zult hebben, maar vervolgens telkens naar de fysio moet omdat je bekken weer scheef zijn gaan staan. Ook jammer dat je vertrouwt op het advies van een verkoopster, want niemand kiest er redelijkerwijs voor om zoveel geld uit te geven aan zoiets oncomfortabels, en het product vervolgens totaal waardeloos is.

Wij zouden graag een verlenging willen van de 100 dagen omruilgarantie en onze twee matrassen willen omruilen voor een matras, waarbij er wel steun wordt geleverd op alle plekken. Daarnaast zouden we een paar extra sets hoeslakens, omdat we deze in het geval van een nieuw matras niet meer kunnen gebruiken.

Eline
    Na telefonisch contact hebben we afgesproken dat de uitprobeertermijn wordt verlengd en we een nieuw tweepersoonsmatras kunnen uitzoeken. We zijn tevreden met de afhandeling.

Eline
Uiteindelijke oplossing We hebben de matras omgeruild voor een nieuwe tweepersoonsmatras.