Klacht Bewuzt: Zorgverzekering aanvraag niet doorgevoerd door Bewuzt

oc101

Op 31 januari ben ik via Independer.nl gewijzigd van zorgverzekering. Ik had gekozen voor een verzekering van Bewuzt. Van Independer heb ik een bevestiging ontvangen van de wijziging. Echter had ik eind januari nog niets gehoord van Bewuzt. Toen heb ik contact opgenomen met Independer waarna bleek dat zij mijn wijziging wel hebben doorgegeven aan Bewuzt maar deze hebben er vervolgens niets mee gedaan. Gevolg: ik zit nu nog vast aan mijn oude zorgverzekering die duurder is dan degene die ik bij Bewuzt had gekozen. Independer raadde mij aan om Bewuzt hierover te bellen, wat ik uiteraard heb gedaan. Maarrrr je hebt een klantnummer nodig om de klantenservice te kunnen bellen, wat ik uiteraard niet heb omdat Bewuzt mijn aanvraag niet in behandeling heeft genomen. Naast dat ik het ontzettend slecht vind dat Bewuzt niet zelf contact opneemt met mij nadat ze achter hun fout zijn gekomen vind ik het ook ontzettend slecht dat de mogelijkheden om met ze in contact te komen zeer beperkt zijn. Je kunt ze geen mail sturen en op het bericht dat ik via Facebook heb gestuurd heb ik (nog) geen reactie ontvangen.
Door hun fout zit ik nu dus nog een jaar vast aan mijn oude zorgverzekering en dat is echt onacceptabel.

Excuses van Bewuzt voor hun extreem slechte service en een compensatie voor het bedrag dat ik nu maandelijks meer betaal omdat ik door hun fout vast zit aan mijn oude zorgverzekering en eventuele compensatie voor als bepaalde zaken niet worden gedekt door mijn oude verzekering die wel zouden worden vergoed door de verzekering die ik bij Bewuzt heb gekozen.

Bewuzt
    Beste mevrouw Cluitmans, hartelijk bedankt voor het vermelden van uw klacht. Door uw input kunnen wij onze service verbeteren. Uw klacht kunnen we helaas niet hier op klachtenkompas.nl voor u oplossen. Ik leg u graag uit waarom niet. Persoonsgegevens (medische en financiële gegevens) zijn wettelijk beschermde gegevens. Op klacht.nl zijn deze gegevens niet afgeschermd. Zo lezen niet alleen wij van BEWUZT uw klacht, maar ook medewerkers van klachtenkompas.nl, die niets met uw medische of financiële situatie te maken hebben. Wij willen niet dat uw persoonsgegevens zomaar online staan, dus vragen wij u vriendelijk om deze klacht hier te verwijderen. Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar onze afdeling Klachtenmanagement. U krijgt binnen tien werkdagen een inhoudelijke reactie. Hebben wij een aanvraag voor zorg afgewezen en bent u het hier niet mee eens? Dan beoordelen wij de aanvraag opnieuw. Het kan dan iets langer duren voor u een reactie krijgt, maar niet meer dan twintig werkdagen.

Hartelijk bedankt voor uw geduld.

Het Social Media Team

Ook een klacht indienen over Bewuzt?