Klacht Bibliotheek Aanzet Dordrecht: De starre houding van Bibliotheek Aanzet omtrent het verlengen van mijn boek

MwBee#57

Normaliter kun je een boek lenen en daarna nog 2x verlengen. In de wetenschap dat dit boek nog niet eerder verlengd was wilde ik het online verlengen. De regels van de Bibliotheek zijn dat je een gereserveerd boek niet kunt verlengen. Onderzoek van dit boek wees echter uit dat er 41(!) vestigingen zijn waar ditzelfde boek te verkrijgen is, waarvan 38(!) waar dit boek niet uitgeleend was en op de plank stof aan het verzamelen was ...

Ik ben gaan bellen met de Bibliotheek en heb uitgelegd dat ik:
Dit boek nog niet uithad; ik lees niet zo snel.
Ik griep had en vandaag of morgen onmogelijk dit boek in kon leveren.
Ik niet veel te besteden had en dus een oplopende boete van 20 cent per dag, geen optie vond.
Ik vroeg of er misschien een uitzondering gemaakt kon worden voor wat betreft de boete en/of voor wat betreft de verlenging van dit boek.

Mij is meegedeeld dat:
'Dit nu eenmaal de regels zijn', ik moest het boek vandaag inleveren of de telaat-boete van 20 cent per dag betalen.
Dat zij niet bereid zijn om een boek uit een andere vestiging te laten komen op het moment dat een klant dit vraagt, ook niet uit coulance naar een klant toe. Zelfs niet toen ik voorstelde dat ik die kosten wel wilde betalen, een oplopende boete kost mij immers een veelvoud daarvan. Dit alles was niet mogelijk.
Zij suggereerde dat ik 'dan maar een boek moest kiezen dat niet zo in trek was'.
Let wel: Het gaat hier om een boekenserie die op iedere vestiging van de Bibliotheek stof ligt te verzamelen.

Ik heb 3x gevraagd naar de naam van deze medewerkster. Zij wilde haar naam niet aan mij geven. Ook niet toen ik zei dat ik een klacht in wilde dienen over deze kwestie en haar naam daarbij van belang was.

Heel verbaasd ben ik dat een jarenlange klant van deze bibliotheek op deze wijze wordt behandeld. Dat er op geen enkele wijze een coulante regeling kan worden getroffen naar de klant toe en er star wordt verwezen naar de regels. Ook na 'overleg met een collega' bleef zij bij haar standpunt.

Toen ik haar tenslotte zei dat ik een klacht in zou dienen omdat ik deze handelswijze onbegrijpelijk vond en ik deze starre houding, ondanks mijn uitgebreide uitleg over mijn situatie, nogal klantonvriendelijk vond, gooide zij met een 'Ik ben er klaar mee, een Prettige dag verder' de telefoon op de haak.

Een klantvriendelijker benadering. Verleng een boek in een geval als dit.

Is dit de manier waarop een gigant als Bibliotheek Aanzet, die reusachtige verbouwingen bewerktstelligd voor verbetering in de markt met het oog op een verbeterde dienstverlening naar hun cliënteel, met zijn klanten omgaat? Ik ben behoorlijk teleurgesteld in deze Bibliotheek, maar vooral ook heel erg verbaasd dat deze kinderachtige, starre houding tov de regels dus kennelijk de maatstaf is als puntje bij paaltje komt.

Wij vinden dat Bibliotheek Aanzet Dordrecht hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

MwBee#57
Bibliotheek Aanzet heeft op geen enkele manier gereageerd op mijn klacht, niet op klachtencompas en ook niet via een andere weg.

Ook een klacht indienen over Bibliotheek Aanzet Dordrecht?