Opgelost door Big Gym: BigGym rekent extra kosten bij stornering nadat klant geen gebruik wilt maken van compensatie

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 442644
Gebruiker
Enver
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Tijdens deze periode zijn de sportscholen gesloten, waaronder die van BigGym. BigGym biedt een compensatie aan, maar ik kies voor geld terug.
Ik heb voor de maand een incassering gestorneerd omdat ik niet akkoord ga met de compensatie.
Mijns inziens doet BigGym goed zijn best om contactgegevens te verstoppen. Reacties op social media worden o.a. verwijderd en/of zij schakelen de optie om bezoekers te reageren uit. Heel jammer dat dat gebeurt.

Vervolgens ontvang ik een e-mail dat ik binnen 2 dagen het gestorneerde bedrag plus 5 euro (aan extra kosten) moet terugbetalen. De klandizie van BigGym is ver te zoeken.

De oplossing

Mijn lidmaatschap tijdelijk te bevriezen gedurende de periode dat er niet gesport kan worden. BigGym bevriest wel de lidmaatschappen van andere klanten, wees hier dan duidelijk in tegenover alle klanten.

Tevens de stornokosten ongedaan te maken.

5 reacties

  1. Auteur
    Biggym
    Datum
    Beste Enver,

    Bedankt voor je bericht.
    Wat jammer dat je niet tevreden bent met de compensaties die wij bieden.
    Wij hebben net geprobeerd telefonisch contact met je op te nemen.
    Helaas kregen wij geen gehoor.
    Graag zouden wij samen met jou een oplossing willen bedenken.
    Wanneer zouden wij je kunnen bereiken?
    Wij horen het graag.
    Bedankt alvast.

    Met sportieve groet,
    Rachel - BigGym
  2. Auteur
    Enver
    Datum
    Beste Rachel,

    Dank voor je reactie. Ik ben morgen en vrijdag vanaf 13.00 uur telefonisch beschikbaar.
    Graag hoor ik dan van je.

    Met vriendelijke groet,
    Enver
  3. Auteur
    Enver
    Datum
    Beste Rachel / BigGym,

    Helaas heb ik niets meer vernomen van jullie na mijn reactie. Hopelijk ontvang ik nog een reactie omtrent het bevriezen van mijn abonnement totdat de sportschool heropent.

    Als ik binnen twee weken geen reactie ontvang zal ik zelf via de bank de toekomstige incasseringen blokkeren.

    Met vriendelijke groet,
    Enver
  4. Auteur
    Enver
    Datum
    Helaas nog geen reactie vernomen van BigGym.
  5. Auteur
    Biggym
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Enver,

    Allereerst willen wij onze excuses aanbieden omdat je langer dan je van ons gewend bent hebt moeten wachten op onze reactie naar aanleiding van jouw bericht.

    We hebben je zonet geprobeerd te bellen, helaas konden we je niet bereiken.

    Via de mail hebben we je een gepaste oplossing geboden, we hopen dat je er tevreden mee bent.


    Wij wensen je veel gezondheid toe en hopen je snel weer te mogen verwelkomen in een van onze vestigingen.


    Met sportieve groet,

    Ariana - BigGym

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Enver
Datum
Uiteindelijke oplossing
Alle abonnementen zijn per direct bevoren en incassering wordt pas effectief zodra de sportscholen open mogen. Keurig opgelost, maar wel jammer dat het zo lang geduurd heeft totdat BigGym tot de algemene beslissing kwam om te bevriezen.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Big Gym?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen