Klacht Big Gym: Bij het opzeggen van een gezinsabonnement wordt het abonnementen stilzwijgend doorgezet

Klachtnummer
# 477248
Gebruiker
ldgroot
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Bij het opzeggen van mijn gezinsabonnement ben ik naar het filiaal gegaan om mijn abonnement te beëindigen. Hierbij heb ik formulieren gekregen om mij uit te schrijven en is mij verteld dat eind van eerstvolgende maand mijn abonnement eindigt. Nu blijft er geld van mijn rekening worden afgeschreven onder het mom dat er nog andere gezinsleden zijn die ook hun abonnement moeten opzeggen. Hier is mijn niets over verteld en Big Gym blijft zich verschuilen achter algemene voorwaarden.

De oplossing

Alle 5 maanden terugstorten zodat ik mijn geld terug heb waar ik recht op heb omdat zij mij in de waan hebben gelaten dat mijn uitschrijving in orde was terwijl dit kennelijk niet zo was

6 reacties

  1. Auteur
    Big Gym
    Datum
    Beste L. de Groot,

    Bedankt voor je bericht.

    Vanmorgen is er telefonisch contact geweest met mijn collega.
    Hierin is al besproken dat wij helaas niks aan de situatie kunnen veranderen. Dit hebben wij ook bevestigt per mail.

    Het staat duidelijk aangegeven dat er bij een gezinsabonnement elke lid een uitschrijving moet indienen.

    Met sportieve groet,

    Team BigGym - Saar
  2. Auteur
    ldgroot
    Datum
    Beste Saar,
    Zoals ik al aangaf kom ik naar het filiaal toe om mijn volledige abonnement op te zeggen. Niet om een half abonnement op te zeggen. Als Biggym hierin een fout maakt door het administratief niet goed af te handelen ligt de fout niet bij de klant. Dit is een hele foute manier van ongeoorloofd geld blijven afnemen en misbruik maken van de klant.
    Ik verzoek dan ook met klem om deze klacht wel in behandeling te nemen en met een compensatie te komen.
    Verder hebben wij ook nog geen reactie ontvangen over het per direct opzeggen van het “niet opgezegde” abonnement dus graag daar zsm ook een bevestiging voor.
  3. Auteur
    Big Gym
    Datum
    Beste Lois,

    Bedankt voor je bericht.

    We hebben je zojuist een mail verstuurd met een oplossing.
    We hopen je ermee blij gemaakt te hebben.

    We wensen jullie veel gezondheid toe.

    Met sportieve groet,
    Deborah - BigGym
  4. Auteur
    ldgroot
    Datum
    Beste Deborah,

    Nee ik ben niet blij met de oplossing. Jullie bieden mij een maand gratis sporten aan bij het opnieuw afsluiten van een abonnement maar als dit niet wordt rechtgetrokken ga ik natuurlijk nooit meer een nieuw abonnement afsluiten. Jullie hebben een fout gemaakt in jullie administratie en ik krijg hiervan de kosten op mijn nek. Nu krijg ik net ook nog een mail binnen van storneringskosten omdat ik 2 bedragen terug heb gestort aangezien jullie een administratieve fout hebben gemaakt. Ik ga er dan ook vanuit dat deze kosten worden geanulleerd
  5. Auteur
    ldgroot
    Datum
    Jullie reageren nu nergens meer op en ik blijf lastig gevallen worden met mails van openstaande kosten. Telefonisch niet bereikbaar en mails worden genegeerd.
  6. Auteur
    Big Gym
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Lois,

    Bedankt voor je bericht en excuses voor ons late reactie.

    We hebben je een persoonlijke mail gestuurd.

    We wensen je veel gezondheid toe.


    Met sportieve groet,

    Ariana - BigGym

Ook een klacht indienen over Big Gym?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen