Klacht Biggym: Klant worden is makkelijk, afmelden erg omslachtig

HvanD

Het wordt je bij BigGym erg lastig gemaakt om je af te melden. Op e-mail wordt 7 dagen nog niet gereageerd, terwijl ze aangeven te proberen binnen 24uur te reageren.
Vervolgens uit eigen beweging naar de locatie in de buurt gegaan. Daar een inschrijfformulier ingevuld. Let daarbij goed op de kleine lettertjes!
Omdat we een gezinsabonnement hebben, moet je extra goed opletten.
Elk gezinslid dat op dat abonnement staat ingeschreven moet zich dan persoonlijk uit komen schrijven op locatie. Anders blijft BigGym namelijk gewoon het abonnement van je bankrekening afschrijven. Onder het motto "dat andere gezinslid wil vast wel lid blijven en straks is dat andere gezinslid boos als t niet meer kan sporten." Maar het voelt voorals een manier van BigGym om ongemerkt zo lang mogelijk geld van je rekening te halen.

Dat BigGym z'n houding naar klanten aanpast. Netjes met klanten omgaan kost niets.
Waarom moet het bestaande klanten, die altijd keurig hun rekening hebben betaald, zo lastig gemaakt worden om uit te schrijven? Zijn de slapende leden onderdeel van het verdienmodel van BigGym? Doe dan iets aan je verdienmodel als het eigenlijk niet rendabel is. Maar niet over de rug van je huidige klanten.

Biggym
    Beste Hendry,

Bedankt voor je bericht.
    Het klopt dat je bij een gezinsabonnement, en bij een Samen abonnement, individueel moet inschrijven en ook individueel moet uitschrijven.
    Wij hebben deze informatie bovenaan het uitschrijfformulier dik gedrukt staan met "Let op" erbij.
    Helaas wordt dat niet altijd gelezen. In de bevestigingsmail die men krijgt ter bevestiging van de uitschrijving vermelden wij deze informatie nogmaals.
    Het kan absoluut geen kwaad om iedereen hier nogmaals p te wijzen.
    Daarom nogmaals, bedankt voor je bericht.

Met sportieve groet,
    Kim,
    BigGym

HvanD
    Matig antwoord, maar we zullen het er mee moeten doen. Denk niet dat Biggym bereid is om de hand in eigen boezem te steken en eens kritisch te kijken naar klantvriendelijkheid.

Ook een klacht indienen over Biggym?