Klacht Biggym: Ontbinden contract door prijsverhoging

Berry

Het maandelijkse bedrag van mijn jaarabonnement is verhoogd van 22,00 naar 22,70 euro. Echter is ben ik hier niet van op de hoogte gebracht, wat we zou moeten volgens artikel 5.5 van de Algemene Voorwaarden van Biggym. Daarnaast is de verhoging doorgevoerd binnen 3 maanden na het afsluiten van de overeenkomst op 29-9-2019. De verhoging op 27-12-2019. Dit geeft volgens artikel 5.8 recht op ontbinding van het contract. Van deze mogelijkheid zou ik gebruik willen maken.

Ik wil dat het bedrijf mijn contract ontbindt per 1–1-2020 omdat ik het niet eens ben met de verhoging. Dit betekent dat ik de termijn afgeschreven op 27-12-2019 retour ontvang.

Biggym
    Beste Berry,

Bedankt voor je bericht.
    De contributie is inderdaad gestegen. Dit is vanwege de inflatie van 3%. De abonnementen van al onze leden zijn met 3% gestegen.

Hiernaast hebben we vanaf januari 2020 ook hele nieuwe abonnementsprijzen. Deze zijn alleen voor nieuwe leden of wanneer je jouw abonnement zou willen omzetten. Onze bestaande leden zijn dus nog steeds voordelig uit met de prijsstijging van 3% en hoeven niet mee te gaan met onze nieuwe abonnementen tenzij het lid dat zelf wil.

Wij hebben onze leden niet geïnformeerd omdat BigGym haar prijzen mag verhogen met maximaal 5%. Dit staat in onze algemene voorwaarden waarmee akkoord is gegaan bij inschrijving.
    Deze zijn terug te lezen op de website: https://biggym.nl/info/algemenevoorwaarden

Je bent overigens ingeschreven vanaf 30-9-2019.

Wij vertrouwen erop je voldoende te hebben geïnformeerd.

Met sportieve groet,
    Kim,
    BigGym

Ook een klacht indienen over Biggym?