Opgelost door Bike Totaal: Fiets is verkocht met defecte voorvork, hoewel ik voor de koop 2x vroeg of hij in orde was.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 251569
Gebruiker
Wouter Scholten
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb een 2e hands fiets gekocht, Cannondale Touring (2006). Dit type maakt Cannodale niet meer, dus kocht ik 2e hands. Ik vroeg in email, en later per telefoon nogmaals nadat de fiets gereserveerd was of de voorvork in orde was en geen onderhoud nodig had. Dan was de verkoopprijs (EUR 495) prima. Diegene aan de telefoon zei dat hij er nog niet naar had gekeken. Er kwam daarna een rekening voor fiets + verzendkosten. Blijkbaar alles in orde, anders was ik NIET accoord zoals uit mijn email en vrag voor aankoop duidelijk was. Na ontvangst bleek na korte testrit dat de voorvork wat geluid maakt en lucht lekte. Ze hebben dus NIET de voorvork gecontroleerd. Ik stelde voor naar 's Hertogenbosch te komen aangezien ik de fiets toch verder wilde afstellen kon dat op rit daar naar toe en dan 's avonds terug na reparatie. Wilden ze niet, ze stelden voor dat ik zou informeren wat de kosten worden. heb ik gedaan, handelaar in de buurt zei dat het bijna niet vooraf te zeggen is, uitelkaar halen is eerst nodig, maar minimaal 20 euro als het iets kleins is (excl. arbeidsloon). Er is i.t.t. afspraak geen prijsopgave gemaakt, maar hij kwam compleet gerepareerd terug (gedaan door fabrikant, mogelijk miscommunicatie daar). Kosten EUR 175,- Ik heb Kemps bike totaal hiervan op de hoogte gesteld en ze zeiden mij 50 euro tegemoetkoming te willen geven wat gezien de kosten die ze hoe dan ook hadden gemaakt bij ontbinden van koop (in/uit bouwen van voor vork: EUR 20,- arbeidsloon, excl. verdere onderzoekskosten, en fiets terugzenden had hun dan in totaal gekost EUR 30,- (naar mij) + EUR 30 (terug) + minimaal ca. EUR 30 (arbeidsloon). Ik stelde voor EUR 100,- als absoluut minimale tegemoetkoming. Geen reactie behalve dat ik zou hebben gekozen voor reparatie en dat zij anders de fiets zelf onder handen genomen zouden hebben en voor meer verkocht. Even de zaken verdraaien! Ze hebben hem wetens met defecte voorvork verkocht, is de implicatiem anders verkoop je hem voor meer! Gezien 2e hands prijzen i.h.a. voor 2e hands Cannondale fietsen is dit niet waar, maar ook dat ze hem zelf goedkoper hadden kunnen maken is, met de 2x verzendkosten en onderzoekskosten die in dat geval betaald moesten worden, onzin.

De oplossing

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Bike Totaal hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Wouter Scholten
    Datum
    er komt geen reactie? Rik Kemps' aalmoes oplossing van 50 euro is gezien de kosten die hoe dan ook gemaakt hadden moeten worden door hun, absurd. Kemps heeft in emails tot deze klacht hier, laten zien totaal niet mee te willen werken aan een serieuze oplossing. De overkoepelende samenwerking Bike totaal maakt dit ook niets uit?
  2. Auteur
    Wouter Scholten
    Datum
    Direct contact gehad met de overkoepelende organisatie biketotaal en dit geval zou nu goed moeten worden afgehandeld. Dan sluit ik de klacht... Voor klachtenkompas zelf: er is volgens biketotaal geen samenwerking met klachtenkompas, en de berichten hier komen daar niet aan... (dus naar wel email adres gasn die?)
  3. Auteur
    Bike Totaal
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Klacht is afgehandeld tussen de heer Scholten en BT Kemps

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Wouter Scholten
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een goede tegemoetkoming in de kosten die ik had voor onderhoud, uiteindelijk prima gelopen. Hartelijk dank.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Bike Totaal?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen