Klacht Bike Totaal: ondeugdelijk product.

Klachtnummer
# 252836
Gebruiker
J.N. Balhan
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In april 2013 kocht ik bij van Hulst Bike Totaal in de Stevenshof te Leiden en elektrische damesfiets, merk Peper. Op 21-11-2015 is het motorwiel gesteld en gesmeerd, omdat de elektrische ondersteuning vaak uitvalt. Dit gebeurt ook, als de fiets enige tijd in de regen staat en bij het rijden over verkeersdrempels en andere onregelmatigheden in het wegdek. In mei 2015 is het display vervangen vanwege vocht en weer op 9-12- 2015.
Op 13-01-2016 is de motor vervangen omdat deze stuk was. Eind november 2016 bracht ik de fiets weer omdat de motor weer geen ondersteuning gaf. Omdat de reparatie erg lang duurde, heb ik op 10-01-2017 een aangetekende brief gestuurd, waarin ik gesteld heb, dat ik wil, dat de fiets voor 7-2-2017 klaar en kosteloos gerepareerd wordt. Naar mijn idde is mij een ondeugelijk product geleverd, zowel de fiets zelf als de motor. Ik heb verschillende keren met van HUlst gebeld en ben er twee keer langs geweest. Er werd mij verteld, dat er onderdelen van de motor getest moesten worden, dat de de fabriek daarin niet goed meewerkte en dat zij hun best deden het op te lossen.
Na de ontvangst van de aangetekende brief reageerde het bedrijf onmiddellijk, dat het toch niet aan de motor lag maar aan de bekabeling. Ik vermoed om aan kosteloze reparatie te ontkomen. Gisteren ontving ik een sms, dat de fiets klaar staat zonder prijsopgave.

De oplossing

Ik wil dat zij de fiets houden tegen de reparatiekosten.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Bike Totaal hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    J.N. Balhan
    Datum
    de klacht is opgelost! Mijn fiets is gratis gerepareerd en werkt weer prima!

Ook een klacht indienen over Bike Totaal?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen