Klacht Billink: Nooit factuur ontvangen, wel ingebrekestelling met dubbele sommatiekosten

nico_groot

Via Billink een ingebrekestelling ontvangen met twee keer sommatiekosten omdat een factuur niet zou zijn betaald.
Volgens Billink hebben ze de factuur en de verzoeken digitaal verstuurd. Zij hebben echter een gmaik.com adres gehanteerd ipv het juiste gmail.com. Dit mailadres bestaat niet; een mail verzenden naar dit adres is zelfs niet mogelijk.

Kortom, nooit een factuur of betaalverzoek ontvangen. Wel een brief met dubbele sommatiekosten.

Na telefonisch contact met Billink (met een nummer waarvoor je moet betalen), wordt gesteld dat de verantwoordelijkheid voor het mailadres bij de koper ligt. En checken of een mail verstuurd is doen ze niet.

De sommatiekosten kunnen slechts worden gehalveerd.
Dit terwijl er allerlei gegevens bij hen bekend zijn om mij te bereiken, maar er slechts alleen een mail is verstuurd naar een niet bestaand adres.

Het zou kunnen dat het mailadres verkeerd is ingevuld, een typfout k/l is immers zeer snel gemaakt. Wel vreemd dat dit de manier is waarmee Billink omgaat met een klant die gewoon had betaald als ze tijdig hadden bericht.

Terugbrengen van de sommatiekosten.

Billink
    Goedendag N Hartemink,

Hartelijk dank voor je bericht.

Billink ontvangt de gegevens van de webshop voor de facturatie zoals ze zijn ingevuld bij het bestellen.
    Wij werken met een volledig geautomatiseerd systeem, waardoor wij niet de mogelijkheid hebben om elke factuur handmatig te controleren of je de e-mails heeft ontvangen en geopend.

Wanneer je een product via het internet bestelt ontvang je binnen enkele minuten een e-mail met de bevestiging van jouw bestelling. Het invullen van je e-mailadres is jouw verantwoordelijkheid en tevens voor jou de bevestiging dat de bestelling is gelukt en de webshop jou hiervan op de hoogte stelt.
    Als je ons kunt aantonen dat je de bevestigingsmail hebt ontvangen, hebben wij de mogelijkheid de volledige sommatiekosten kwijt te schelden.

Wanneer je aangeeft dat je de opdrachtbevestiging ook niet hebt mogen ontvangen, de producten anderhalve maand in huis hebt en de betaling is uitgebleven, kunnen wij je tegemoet komen door éénmaal de sommatiekosten kwijt te schelden.

Wij hebben de factuur een week in de wacht gezet en zien de betaling van de factuur met € 12,50 sommatiekosten spoedig tegemoet.

Vertrouwend je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Team Billink

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Billink?