Klacht Billink: Rekent onterecht extra kosten

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 363134
Gebruiker
Nick
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Billink brengt 12,50 sommatiekosten in rekening voor een eerste aanmaning. Dit is onwettig.
Direct na de sommatie is het verschuldigde bedrag betaald, de sommatiekosten zijn niet betaald. Dit is direct aan Billink kenbaar gemaakt. Billink blijft er echter op aandringen dat deze kosten betaald moeten worden.

De oplossing

De onterechte kosten kwijt schelden en stoppen met deze oplichting

4 reacties

  1. Auteur
    Billink
    Datum
    Goedemiddag,

    Het in rekening brengen van sommatiekosten na tijdige en correcte aanzegging is conform de Nederlandse wetgeving; hier is derhalve zeker geen sprake van oplichting.

    Verder zie ik bij de order staan dat er contact is geweest (op initiatief van jou zelf) over uitstel van de betaling. Mijn collega heeft de factuur direct 2 weken in de wacht gezet. Dit houdt in dat je 6 weken de tijd had om (zonder enige aanmaningskosten) de factuur te voldoen. Ik kan helaas nu niets meer aan deze kosten doen.

    Ik wil je vriendelijke verzoeken het bedrag zo spoedig mogelijk te voldoen om zo extra kosten te voorkomen.

    Met vriendelijke groet,
    Team Billink
  2. Auteur
    Nick
    Datum
    Ik krijg een email met sommatiekosten terwijl ik al betaald had. De mail kwam maandagmiddag en ik heb maandagochtend betaald, ivm Pasen kon ik niet eerder betalen. Ik weiger verdere kosten te betalen, zeker omdat ik niet schriftelijk op de hoogte ben gebracht terwijl dat wettelijk verplicht is.
  3. Auteur
    Billink
    Datum
    Goedemiddag,

    Zoals ik al heb aangegeven kan ik niets meer aan deze kosten doen.
    We hadden de factuur al 2 weken in de wacht gezet. De uiterste betaaldatum kwam uit op 17 april 2019. Je geeft aan dat je op 22 april 2019 hebt betaald. Dus te laat.

    Ik wil je nogmaals vriendelijk verzoeken het bedrag zo spoedig mogelijk te voldoen om zo extra kosten te voorkomen.

    Met vriendelijke groet,
    Team Billink
  4. Auteur
    Billink
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bij het plaatsen van de bestelling heb je geen geboortedatum ingevuld. Ik zie een fictieve datum staan (01-01-1970).
    Wanneer jij jouw juiste geboortedatum had ingevuld was deze bestelling helemaal niet tot stand gekomen. Ook hieraan kan ik niets doen.

    Nogmaals wil ik je vriendelijk verzoeken het bedrag zo spoedig mogelijk te voldoen om zo extra kosten te voorkomen. Ik zie namelijk dat de uiterste betaaldatum 2 mei 2019 is.

    Met vriendelijke groet,
    Team Billink

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Nick
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Billink?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen