Klacht Billink: Rekent onterecht extra kosten

Nick

Billink brengt 12,50 sommatiekosten in rekening voor een eerste aanmaning. Dit is onwettig.
Direct na de sommatie is het verschuldigde bedrag betaald, de sommatiekosten zijn niet betaald. Dit is direct aan Billink kenbaar gemaakt. Billink blijft er echter op aandringen dat deze kosten betaald moeten worden.

De onterechte kosten kwijt schelden en stoppen met deze oplichting

Goedemiddag,

Het in rekening brengen van sommatiekosten na tijdige en correcte aanzegging is conform de Nederlandse wetgeving; hier is derhalve zeker geen sprake van oplichting.

Verder zie ik bij de order staan dat er contact is geweest (op initiatief van jou zelf) over uitstel van de betaling. Mijn collega heeft de factuur direct 2 weken in de wacht gezet. Dit houdt in dat je 6 weken de tijd had om (zonder enige aanmaningskosten) de factuur te voldoen. Ik kan helaas nu niets meer aan deze kosten doen.

Ik wil je vriendelijke verzoeken het bedrag zo spoedig mogelijk te voldoen om zo extra kosten te voorkomen.

Nick
    Ik krijg een email met sommatiekosten terwijl ik al betaald had. De mail kwam maandagmiddag en ik heb maandagochtend betaald, ivm Pasen kon ik niet eerder betalen. Ik weiger verdere kosten te betalen, zeker omdat ik niet schriftelijk op de hoogte ben gebracht terwijl dat wettelijk verplicht is.
    Goedemiddag,

Zoals ik al heb aangegeven kan ik niets meer aan deze kosten doen.
    We hadden de factuur al 2 weken in de wacht gezet. De uiterste betaaldatum kwam uit op 17 april 2019. Je geeft aan dat je op 22 april 2019 hebt betaald. Dus te laat.

Ik wil je nogmaals vriendelijk verzoeken het bedrag zo spoedig mogelijk te voldoen om zo extra kosten te voorkomen.

Goedemiddag,

Bij het plaatsen van de bestelling heb je geen geboortedatum ingevuld. Ik zie een fictieve datum staan (01-01-1970).
    Wanneer jij jouw juiste geboortedatum had ingevuld was deze bestelling helemaal niet tot stand gekomen. Ook hieraan kan ik niets doen.

Nogmaals wil ik je vriendelijk verzoeken het bedrag zo spoedig mogelijk te voldoen om zo extra kosten te voorkomen. Ik zie namelijk dat de uiterste betaaldatum 2 mei 2019 is.

Geen oplossing

Ook een klacht indienen over Billink?