Klacht Binck: Pandrecht zonder tegenprestatie

Renier

Ik ben voornemens cliënt te worden van BinckBank om via hen mijn beleggingsopdrachten uit te voeren. Ik beleg met eigen geld in uitsluitend gewone aandelen, zal nooit handelen op producten waarmee de Bank ook maar enig risico loopt (o.a. geschreven opties) en wijs elke vorm van effectenkrediet van de hand. Tevens beantwoord ik de hiertoe gestelde vragen op de intake-formulieren op deze absoluut duidelijke wijze.
Toch eist BinckBank van mij een 100%-pandrecht op de totale portefeuille en geeft als reden op dit te doen op grond van een overeenkomst met o.a. de Consumentenbond. Betere argumenten kunnen niet genoemd worden.
De klacht luidt, kan BinckBank op grond van de genoemde overeenkomst een zekerheid van ruim een ton vragen waar niets(!) tegenover staat. Hoogst onredelijk naar mijn mening en onnodig risicodragend voor de consument.

Ingeval de Bank risicoloos optreedt voor consumenten dient ontheffing te worden verleend van de pandrechtbepaling.

Wij vinden dat Binck hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Binck?