Klacht Binck: Stilzwijgend omgezet naar rekening die 90 euro per jaar kost, terwijl ik getekend heb voor 0.20%

amateurbelegger

Stilzwijgend omgezet naar een contract waar ik 7,50 betaal per maand, waar ik vroeger geen maandelijks vast tarief betaalde.
Ik heb al jaren een rekening met een paar aandelen, die laat ik gewoon met rust. Nu krijg ik plotseling een mail en een brief dat ik een tekort van 53 euro heb.
Wat blijkt: Wat vroeger Binck Active was, en geen vaste kosten per maand of kwartaal had, is in maart 2018 omgezet naar "Binck Blue", waar 7.50 per maand voor wordt geincasseerd.
Natuurlijk ben ik nooit akkoord gegaan met zulke kosten: waar ik voor getekend heb was een max van 0.2% van de portefeuillewaarde per jaar.
Je zou denken dat als de kosten zo dramatisch opgevoerd worden, het logisch is om de klanten te vragen of ze dat wel willen.
De klantenservicemedewerker vond dat ik maar even in mijn spamfolder moest kijken, want ze hadden mij toch echt geinformeerd.
Ik heb echt geen mailtje gehad. Gecontroleerd met de medewerker aan de telefoon.
De medewerker bleef volhouden dat ik geinformeerd was op 26-03-'18, en het dus had moeten weten. Ik bleef aangeven dat ik geen brief, mail of belletje heb gehad. Dan zou het in de berichteninbox op de website staan, hield de medewerker vol. Ook daar staat het niet.
Los van of er wel of niet een mailtje is verstuurd, het is natuurlijk absurd om zo 90 euro per jaar in rekening te gaan brengen voor een rekening die eerst 1 euro 20 per jaar kostte, zonder een mondeling of schriftelijk akkoord van de klant.
Maar het is dus totaal niet gecommuniceerd, niet eens digitaal. Binck toont geen begrip en houdt vol dat ik maar beter had moeten kijken. Dit getuigt van geen klasse en is wat mij betreft gewoon diefstal.
Ook na het terugbellen en overleg met leidinggevende houdt medewerker stug vol dat het aan alle klanten gecommuniceerd is. Dat hij niet in mijn mailbox kan kijken en dat het daarom mijn woord tegen het zijne is kan ik nog begrijpen, maar meneer weigert gewoon in mijn Binck berichteninbox te kijken, waar hij zelf kan zien dat er geen bericht staat over een kostenverhoging!
Feitelijk word ik hier dus beschuldigd van liegen, en meneer neemt niet eens de moeite om goed te kijken.
Daarnaast blijft hij beweren dat ik vroeger per kwartaal betaalde, wat helemaal niet zo is. Ik heb het tarievenoverzicht waar ik in 2014 voor getekend heb meegestuurd.
Ongelooflijk dat een bedrijf dit soort fouten kan maken blijft volhouden dat de klant verkeerd zit.

Ik wil excuses en ik wil de in rekening gebrachte service fee van 38.23 terug. Daarna wil ik dat mijn rekening wordt gesloten, ik wil niets meer te maken hebben met dit snertbedrijf wat nietsvermoedende slapende klanten op kosten jaagt en ze vervolgens daar zelf de schuld van geeft omdat ze 'niet op de website gekeken hebben'.

Wij vinden dat Binck hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Binck?