Klacht Bio4pets: Levering niet toegekomen en winkel doet geen compensatie

Sasa

Diepvries bestelling gedaan van 30kg.

Op de website staat geen waarschuwing dat de levering kan mislopen, enkel vertraging tot men kan verzenden.

Ze verzenden diepvries naar België met gewone post.

Die is misgegaan bij mij en ze nemen niets van schuld op hen.

In deze tijden moet je geen verzendingen doen die je niet kan garanderen, om dan als het misloopt de schuld naar de klant te schuiven.
Pas NA betaling laten ze weten dat het mis kan gaan.

Plus nu zit ik met 30kg afval waarvoor ik zal moeten betalen om weg te doen.

Verzending is gedaan op 18 juni en levering is nog steeds niet gebeurd. Ik krijg opnieuw een melding dat deze verlaat is naar volgende week.

Een kortingsbon wil ik ook niet want de leveringen komen toch niet toe.

Volledige terugbetaling

Bio4pets
    Het versturen van diepvriesproducten geschiedt geheel op uw eigen risico. Bio4Pets kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet tijdig afleveren van pakketten en de daaruit voortgekomen schade. dit staat overal op de website vermeld en in de algemene voorwaarden nog een keer. Ook sturen wij nog een mailtje, waarin wordt verwezen naar de regels en richtlijnen.
    Nu ik hier ben ingelogd kom ik gelijk allemaal klachten tegen van verzendbedrijven zoals PostNL! Wij zijn niet verantwoordelijk voor hun vertraging! Wij zijn PostNL niet! Hier maken wij geen geheim van en wordt niet alleen gemeld met een mail na betaling, zoals mevrouw beweert.

Dit staat ook duidelijk vermeld bovenaan onze website in "diepvriesbeleid" en hier verwijzen we ook al onze klanten naar. Op het moment dat we deze zending hadden gedaan, was het ervoor nog snelle verzending en volgende dag bezorgd. We kiezen niet voor niks voor PostNL. die staan normaal gesproken namelijk bekend om hun snelle verzending.

Helaas door extreme drukte wegens de Coronacrisis is er nu soms periodes van vertraging. Dit hebben wij niet kunnen voorzien. We vinden dit natuurlijk wel erg vervelend voor mevrouw. Daarom hebben wij haar een Tegoedbon aangeboden, omdat wij geen winst willen maken ten koste van een ander en omdat we dit natuurlijk erg vervelend vinden. Eigenlijk hadden we dit niet eens hoeven doen, want het staat overal duidelijk vermeld : "versturen van diepvriesproducten geschiedt geheel op uw eigen risico en Bio4Pets kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet tijdig afleveren van pakketten en de daaruit voortgekomen schade".

Wij verpakken diepvriesproducten met speciale zorg in. In het geval van deze mevrouw had ze dusdanig veel besteld dat het normaal gesproken elkaar koel houdt. Wij verzenden eind van de middag en alleen op woensdag en donderdag om te voorkomen dat het in het weekend blijft hangen. Ook versturen wij niet boven de 25 graden. Bij deze zending had het extreme vertraging en bleef wél in het weekend hangen. Dit gebeurt normaal nooit!
    We hebben naar aanleiding van dit voorval besloten om momenteel niet meer in België te leveren. En trouwens ook in Nederland wordt er momenteel niet gekoelde producten verzonden, vanwege de hoge temperaturen. En ook de Corona crisis zorgt nog steeds voor vertraging af en toe blijkbaar bij de verzendbedrijven vanwege de extreme drukte, waardoor wij kiezen voor geen diepvriesverzendingen op dit moment.

Sasa
Praatjes praatjes praatjes.... Heel veel tekst geschreven, maar men herhaalt steeds hetzelfde. Ik bestel alvast nooit meer bij jullie en hoop dat bij deze andere mensen ook gewaarschuwd zijn. Ik heb zelf spijt dat ik de reviews niet heb gelezen want ik ben niet de eerste met slechte ervaringen... lesje gegeerd dus. PostNL heeft me zelf ook gecontacteerd en zij zijn ook niet te spreken over bio4pets en hun manier van werken. Het pakket is bij hen beginnen lekken met een hele rommel tot gevolg. Goed ingepakt is het dus ook niet verzonden. In ieder geval, maakt me niet meer uit. Ik bestel gewoon bij een andere winkel vanaf nu.

Ook een klacht indienen over Bio4pets?