Klacht Bioscoopcadeau: Cadeaukaart verlopen. Op Cadeaukaart staat echter geen datum vermeld.

Marjolein

Bioscoopcadeau cadeaukaart cadeau gekregen. Op de kaart staat vermeld dat de kaart een jaar geldig is. Echter staat er nergens op de pas wat de aankoopdatum is. Het staat ook minuscule op de achterzijde vermeld dat de bon maar een jaar geldig is. Naar mijn weten is het in Nederland bij de wet vastgelegd dat een cadeaubon niet mag verlopen.

Kaart weer activeren.

Bioscoopcadeau
    Beste mevrouw Aquina,

Bedankt voor uw bericht.

BioscoopCadeau is standaard een jaar geldig. De kaarten worden gemaakt en afgesproken voor één jaar, met hierbij geldende contracten en afspraken met de bioscopen die meedoen aan het product. BioscoopCadeau kan alleen de bepaalde geldigheid garanderen conform de overeenkomsten met de aangesloten bioscopen. Het is te allen tijde mogelijk geweest om de vervaldatum te controleren op onze website.

In uw geval kunnen we constateren dat de kaart inmiddels meer dan drie maanden geleden is komen te vervallen, namelijk op 10-09-2014. Helaas is het daarom niet meer mogelijk om gebruik te maken van de coulanceregeling, zoals ook is terug te lezen in onze Algemene Voorwaarden.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Het BioscoopCadeau Team
    Belachelijk. Totaal klantonvriendelijk.
    Bioscoopcadeau
    Beste mevrouw Aquina,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Uw kaart is al meer dan 1,5 jaar geleden verlopen. Helaas valt deze dus buiten de coulance regeling en kunnen wij geen uitzondering in deze regeling maken.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Het BioscoopCadeau Team
    Marjolein
    Op de bon staat niet de datum van aankoop. Minuscule klein staat er dat de bon een jaar geldig is. Volgens de wetgeving is echter het volgende van toepassing: Staat er helemaal niets op de card? Dan is de cadeaucard onbeperkt geldig, en dat geldt in de praktijk voor de meeste soorten, uit oogpunt van service.

Marjolein

Ook een klacht indienen over Bioscoopcadeau?