Klacht Bioscoopcadeau: Misleidende bioscoopbon

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 251692
Gebruiker
M.L. van den Hooven
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In 2015 heb ik een bioscoopbon van Bioscoopcadeau gekregen. Deze wilde ik afgelopen week inwisselen, maar dat kon niet, omdat de kaart verlopen zou zijn. Er staat geen uitgiftedatum of uiterste inleverdatum op de kaart, deze kun je pas zien als je inlogt met een code.

Ik begrijp dat de bonnen van Bioscoopcadeau slechts een jaar geldig zijn. Ik vind dat erg kort, zeker in vergelijking met andere cadeaubonnen; zo is de Nationale Bioscoopbon 4 jaar geldig.

De Consumentenbond geeft aan dat een cadeaubon minstens 2 tot 3 jaar geldig moet zijn (zie ook: https://www.consumentenbond.nl/nieuw/2016/cadeaubonnen-minimaal-3-jaar-geldig), net als de Stichting Keurmerk Cadeaukaarten:
http://www.keurmerkcadeaukaarten.nl/.

Bovendien lijkt de verpakking van Bioscoopcadeau erg op die van de Nationale Bioscoopbon, wat mij de indruk gaf dat de kaart 4 jaar geldig zou zijn.

Ik heb contact gehad met Bioscoopcadeau, zij geven aan dat ze de geldigheidsduur van de kaart niet kunnen verlengen, dit kan enkel binnen
3 maanden na verloop van de kaart. Dit laatste wordt een "coulanceregeling" genoemd.

De oplossing

Graag zou ik mijn bioscoopbon alsnog besteden, voor het volle bedrag dat erop staat.

1 reactie

  1. Auteur
    Bioscoopcadeau
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer/mevrouw van den Hooven,

    Bedankt voor uw bericht.

    Wij willen u vragen om uw 19-cijferig kaartnummer(s) naar ons toe te sturen. Dit kunt u doen via het contactformulier op onze website. Wij kunnen u op deze manier verder helpen.

    Alvast bedankt voor uw bericht.

    Met vriendelijke groet,

    Het BioscoopCadeau team.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M.L. van den Hooven
Datum
Uiteindelijke oplossing
Best Bioscoopcadeau Team, Ik heb jullie via de mail al mijn kaartnummer verstuurd. Hierop kreeg ik de reactie dat de kaart verlopen is, en er niet meer gebruik gemaakt kan worden van de coulanceregeling. Dit wist ik al. Graag ontvang ik van jullie een andere reactie dan bovenstaand. Vriendelijke groet, Marieke van den Hooven
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Bioscoopcadeau?